recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG bedste lydudgang?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG bedste lydudgang?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
reiler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reiler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG bedste lydudgang?
    Sendt: 25-Februar-2018 kl. 12:21
Hej

Jeg har et LG OLED55B6V og en Harman/Kardon Sabre35 soundbar.

Lige nu er soundbar'en tilsluttet via Optical, men efter at jeg har fået den nye Yousee boks er det ikke optimalt.

Yousee remoten kan lære at tænde/slukke fjernsynet og skrue op og ned for lyden, hvilket i 95% af tilfældene er hvad jeg har brug for.

Desværre har det ikke nogen indflydelse på lydstyrken på den optiske udgang, så til min (og ikke mindst konens) store irritation skal vi have fat i fjernbetjeningen til soundbaren for at tænde den og skrue op og ned for lyden. Livet er hårdt.

Mit spørgsmål er om der er nogen der har et bud på et bedre setup, så vi kan betjene lyden fra Yousee remoten også?

Sagt på en anden måde: er der indstillinger eller er andre lydudgange på LG'en hvor lydstyrken kontrolleres af fjernsynet?

Jeg har HDMI stik til overs i fjernsynet, soundbaren har HDMI in, Optical, Bluetooth (ikke ideelt i dette tilfælde) og line in.

Jeg går ud fra at hvis jeg tager hovedtelefon minijacken ud af tv'et ryger alle muligheder for sourround?

mvh
Michael
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 12:35
Er der surround i soundbaren?
Og ville du kunne høre forskel hvis den kun fik stereo input?

Jeg har et 55"B7 og bruger hovedtelefon outputtet. Det funger fint.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 13:00
Hvordan har du styret lyden i din soundbar før du fik en Yousee-boks? Hvis forbindelsen til spundbar ikke er ændret, så må du jo have kontrolleret lyden med et eller andet førhen også?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
reiler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reiler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 13:06
Hej

Ja, der er sourround, men jeg kan nok ikke høre forskel.

Men virker det fint med HT udgangen, ingen forvrængning og man kan styre den med fjernsynets op/ned for lyden?
mvh
Michael
Til top
reiler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reiler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hvordan har du styret lyden i din soundbar før du fik en Yousee-boks? Hvis forbindelsen til spundbar ikke er ændret, så må du jo have kontrolleret lyden med et eller andet førhen også?

Jeg har en Harmony remote, men efter at alt undtaget vores XBox ligger på Yousee boksen ville vi godt af med den
mvh
Michael
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 13:14
Nu har jeg læst manualen ganske let ( sjovt nok derfor producenten gør sig ulejlighed med, at lave en sådan ), og soundbar understøtter HDMI ARC. Den har ovenikøbet flere HDMI tilslutninger, så alt eksternt udstyr der kan tilsluttes med HDMi, skal tilsluttes til soundbaren.
Dit tv har en HDMI port der understøtter ARC, denne forbindes til HDMI port på soundbar der understøtter ARC ( indgang 4 ), og måske er mærket HDMI IN /ARC. Nu er det overvejende sandsynligt, hvis den også understøtter HDMI CEC, at dit tv styrer volumen i din soundbar.
Alt dette inklusiv Google søgning tog under et minut, at finde ud af. Det tog længere tid at skrive dette indlæg, men igen, hvis alt andet svigter, så læs manualen.
Til top
reiler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reiler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 09:34
Jeg har skam læst manualerne flere gange, samt googlet, men jeg må indrømme at jeg har svært ved at forstå alle de termer og forskellige navne der er for tingene, beklager meget.

Det viste sig at jeg havde fået det til at virke så meget som man nu kan, der er ikke nogen der har fået volumekontrol til at virke med Sabre35:


Til gengæld fandt jeg ud af hvordan man programmerede soundbaren til at reagere på Yousee's remote. (Ved at læse manualen igen, og så prøve mig frem, eftersom manualen ikke var korrekt)

Så tak for svar, men der er måske en grund til at man spørger her, det er ikke nødvendigvis fordi man ikke selv gider lede ;-)

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nu har jeg læst manualen ganske let ( sjovt nok derfor producenten gør sig ulejlighed med, at lave en sådan ), og soundbar understøtter HDMI ARC. Den har ovenikøbet flere HDMI tilslutninger, så alt eksternt udstyr der kan tilsluttes med HDMi, skal tilsluttes til soundbaren.
Dit tv har en HDMI port der understøtter ARC, denne forbindes til HDMI port på soundbar der understøtter ARC ( indgang 4 ), og måske er mærket HDMI IN /ARC. Nu er det overvejende sandsynligt, hvis den også understøtter HDMI CEC, at dit tv styrer volumen i din soundbar.
Alt dette inklusiv Google søgning tog under et minut, at finde ud af. Det tog længere tid at skrive dette indlæg, men igen, hvis alt andet svigter, så læs manualen.
mvh
Michael
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu