recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optager udsendelser i små bidder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optager udsendelser i små bidder

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
T-1000 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 10:03

Tak for alle jeres bud.

Jeg har rodet lidt med det i weekenden, og er kommet frem til at jeg godt kan leve med at det er i små bidder da man kan bruge gratisprogrammet TSSplitter.v1.2 hurtigt og nemt til at samle det hele.
Tak DrageMester Smile
 
Nu er jeg på jagt efter et godt værktøj, jeg betaler gerne nogle hundrede kroner for det om nødvendigt, men så skal det også bare spille.
 
VideoReDo TVSuite V5 = Det syntes jeg ikke er pengene værd (EUR 90)
 
TSDoctor 2.0 = EUR 30 god pris, men jeg er ikke overbevist, ingen lyd når man skal klippe og det er lidt tungt at danse med (for mig Big smile)
 
Avidemux 2.6 - 64 bits = Gratis, men det er ikke helt godt og videooutputformatet ser forkert ud.
 
Jeg syntes faktisk, indtil videre, at programet Freemake Video Converter er det nemmeste at arbejde med (dvs. klippe start, reklamer og slut ud med)
Det er gratis og EUR 20 hvis man vil fjerne watermark.
Jeg er bare lidt usikker på om kvaliteten er god nok, har dog ikke testet endnu.
 
Har i andre gode bud på programer?


Redigeret af T-1000 - 04-Marts-2018 kl. 10:05
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 11:25
Jeg har været nede af samme sti, men konstaterede, at det var for tungt og tidskrævende.

Kan din Denver boks stilles til at optage et par min. før og efter programtid, så du får det hele med, hvis programmet starter for tidligt eller slutter senere? Kan du lave autotimere, så du ikke hele tiden selv skal tjekke guiden, når der skal stilles timere? Er der netforbindelse, så du ikke behøver at rode med usb og pc for at flytte optagelser? (EDIT:.... og hvad med samtidige eller overlappende optagelser?)

Jeg bruger i alt omkring 2-4 min. på at redigere en optagelse med fjernbetjenning til den ligger færdig på min NAS. Den lange sti som du lægger op til tog mig let 15-20 min.

Hvis du fortsætter med din Denver boks, så tag TS-Doctor. Den kan så meget mere end bare klippe (ja, klipning er ikke helt intuitiv, men det virker, og når du har gjort det et par gange, så bliver det rutine)


Redigeret af miri - 04-Marts-2018 kl. 15:36
miri
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 14:21
Ved ikke hvordan man får den til at optage til een fil, men der fides indtil flere forskellige batch filomdøbere til PC der gør det ganske nemt at omdøbe filer til navne i rækkefølge mv. når man lige har luret teknikken. Jeg har brugt et der hedder "Bulk rename utility" til PC.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af T-1000 T-1000 skrev:

Har i andre gode bud på programer?
Jeg har brugt VideoRedo igennem mange år, og tilkøbt upgrade versioner, når de blev aktuelle.
Og ja det koster en del, men er min favorit til at klippe reklamebokke (midt i udsendelser) væk. Smile

Løb så ind i et problem på nogle (ikke alle) optagelser fra DVB-T nettet (DR2 - DR K og DR3, aldrig DR1) optaget med DVBViewer + Recordingservice på PC, hvor VideoReDo påstår lydsporet mangler, og nægter at åbne/redigere filen.
Men lydsporet er der, så en eller anden (metadata?) fejl, for filen kan afspilles uden problem.

Så her fandt jeg Smart Cutter, og det kan klare de fejlbehæftede filer:

Koster så også, ca. 375,- Kr incl. moms.
Der er trial version du kan prøve med.

Oplever desværre en del gange at program lukker ned, hvor det så kan hjælpe at flytte klippepunkterne lidt.
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 19:58
Indtil for nylig var Videoredo også min absolutte favorit når det kun drejede sig om at klippe reklamer m.v. ud. Det er langt det nemmeste og hurtigste program til den slags. Jeg er så røget ind i det samme problem med mine DVB-T optagelser som JørgenT. Mine optagelser stammer dog fra min AX Quadbox, så det er altså ikke DVBViewer der har skylden.
TS-Doctor er slet ikke så hurtig i klippefasen, men kan til gengæld så meget andet, især den direkte konvertering af DVB subs til srt format sætter jeg stor pris på.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 02:00
Jeg har i mange år brugt (og været yderst tilfreds med) TMPGEnc MPEG Smart Renderer. Den er perfekt til simpel Split/Join og Cut/Edit (frame-accurate). Den koster lidt ($70 = ca. 425,-), men er absolut alle pengene værd (synes jeg).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2018 kl. 11:28
[/QUOTE]Løb så ind i et problem på nogle (ikke alle) optagelser fra DVB-T nettet (DR2 - DR K og DR3, aldrig DR1) optaget med DVBViewer + Recordingservice på PC, hvor VideoReDo påstår lydsporet mangler, og nægter at åbne/redigere filen.
Men lydsporet er der, så en eller anden (metadata?) fejl, for filen kan afspilles uden problem.[/QUOTE]

Jeg benytter også DVBViewer, Recording Service og VideoReDo og har samme problem med fejl i TS-filer optaget fra DR3 og DR K (DVB-T).
Min løsning er at køre filen gennem kommandprompt-programmet FFmpeg.exe (gratis) med kommandoen: "ffmpeg -i INPUT.ts -map 0:v -map 0:a -map 0:s:0 -c copy OUTPUT.ts"
På den måde kopieres al video og audio samt den første subtitle stream fra input-fil til output-fil. I processen renses TS-filen for fejl, og VideoReDo kan åbne og bearbejde output-filen på vanlig vis.

Mvh. Rasmus
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu