recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony TV tænder ikke!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony TV tænder ikke!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony TV tænder ikke!
    Sendt: 04-Marts-2018 kl. 17:33
Vi har et Sony W805 55” fjernsyn købt i 2015, som i dag ikke kunne tænde. En af vores sikringer i lejligheden gik den anden dag, men strømmen kom tilbage i alle andre apparater. Jeg har prøvet at sætte den i anden stikkontakt som jeg har tjekket virker, sat nye batterier i fjernbetjeningen osv. Jeg har også haft tv’et taget fra strøm og trykket på fjernbetjeningen for at aflade det, men uden held.
Vores TV har en adapter som denne:

https://www.fcomputer.dk/ac-adaptor-100w-acdp-100d01-1

Kan det være den der er gået i stykker, eller hvad kan være sker?
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 18:32
Den transformator  bliver du nok nødt til at måle dig frem til om den er i stykker.
Til top
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af sl1000 sl1000 skrev:

Den transformator  bliver du nok nødt til at måle dig frem til om den er i stykker.

Okay, jeg må have fat i et voltmeter.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 19:47
Skal ikke gøre mig klog på noget, men så var det nok den EVT. defekte transformer, som var årsagen til, at sikringen røg sig en tur...

Og så kan man jo pludselig godt se fordelen i, at transformerne ikke er indbyggede i apparatet mere!Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu