recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lagerplads
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lagerplads

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Scorpio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2017
Sted: Haverslev
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scorpio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lagerplads
    Sendt: 06-Marts-2018 kl. 10:18
Hej. Vores tv er et Sony (2 år gl. ) og der har jeg en extern harddisk tilkoblet. Der kan være mange film på 1 TB harddisk og når den er fuld, så køber man jo bare en ny. Hvordan er det med en harddiskoptager f. eks. en Samsung BD-H8900N den har også en harddisk på 1 TB, men hvad gør man når den er fuld, kan man tilkoble en extern harddisk og så fortsætte optagelser på den, eller kan man overspille fra den indbyggede til en extern harddisk ?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 12:17
Det kommer i høj grad an på hvad det er for optagere. De fleste er baseret på et Linux operativsystem, så udskiftning af en harddisk er ofte mulig, men det kommer selvfølgelig an på om selve OS ligger på den pågældende disk. Den slags kan du først vide når du leder efter en specifik enhed. fx. kan man google følgende : "BD-H8900N (eller vælg tilfældig optagermodel) change harddrive" - så vil du ret hurtigt finde ud af om det er muligt at skifte harddisken. Men det kræver lidt mere end bare udskiftning hvis du skal have de gamle filer med over igen.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 12:45
Jeg satte en Samsung BD-H8900N op for at familiemedlem for ikke så længe siden, og jeg mener helt sikkert, at man kan optage på en ekstern USB enhed.
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Scorpio Scorpio skrev:

   Hej. Vores tv er et Sony (2 år gl. ) og der har jeg en extern harddisk tilkoblet. Der kan være mange film på 1 TB harddisk og når den er fuld, så køber man jo bare en ny. Hvordan er det med en harddiskoptager f. eks. en Samsung BD-H8900N den har også en harddisk på 1 TB, men hvad gør man når den er fuld, kan man tilkoble en extern harddisk og så fortsætte optagelser på den, eller kan man overspille fra den indbyggede til en extern harddisk ?

Du kan optage på en ekstern harddisk, men ikke flytte fra den indbyggede harddisk.
Når det så er skrevet, så er det en ganske dårlig metode til opbevaring af hundredvis af timers optagelser. Hvis tv/optager udskiftes eller blot får skiftet motherboardet, kan optagelserne ikke vises...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 15:59
Det afhænger alene af optageren om den laver krypterede optagelser. - men ja en del af dem gør. - FX samsung.

Der findes dog vist nok til visse optagere nogle muligheder for at dekryptere hvis der er brugt en dårlig krypteringsalgoritme og de fx har brugt samme nøgler til alle enheder og det ikke er en nøgle baseret på serienumre internt i enheden. - Men har man "gjort det rigtigt" fra producentens side, så er det noget seriøst lort at vælge en sådan løsning, hvis man tror man bare kan opgradere. Det er 100% korrekt.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Scorpio Scorpio skrev:

...
Hvordan er det med en harddiskoptager f. eks. en Samsung BD-H8900N den har også en harddisk på 1 TB, men hvad gør man når den er fuld, kan man tilkoble en extern harddisk og så fortsætte optagelser på den, eller kan man overspille fra den indbyggede til en extern harddisk ?
Med nogle af Panasonics harddisk recordere kan det lader sig gøre at kopiere optagelser til PC via netværk (vistnok noget DLNA funktion) og bare slettes fra recorder efterfølgende.
Synes ikke jeg har set tilsvarende omtalt for Samsung BD-H8900?

Panasonic koster så nok 2-3 gange så meget, men er til gengæld heller ikke så plaget af fejl og uhensigtsmæssige funktioner som BD-H8900 LOL
Mvh. JørgenT
Til top
Scorpio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2017
Sted: Haverslev
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scorpio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 20:06
Hej. Hvad vil du så anbefale til opbevaring af optagne film. Gælder din skepsis også den tilkøbte harddisk som jeg optager film på direkte fra TV, koblet på med USB.
Til top
Scorpio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2017
Sted: Haverslev
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scorpio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 20:07
Den sidste kommentar er rettet til j8544.
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Scorpio Scorpio skrev:

   Den sidste kommentar er rettet til j8544.

Det er ikke en skepsis fra min side. Det er [desværre] fakta: Dør dit tv/din optager, kan du ikke se dine optagelser, og der er, såvidt jeg ved, ingen mulighed for at fjerne kodningen.
LG lavede tidligere optagere uden kodning, og det fungerer perfekt. Nogle af Denver-boksene til 4-500 kr. kan optage uden kodning.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 23:13
Og til Scorpio - det er selve udsendelsen der er krypteret, Det er komplet ligegyldigt om de er på en ekstern hvis optageren dør. i langt de fleste tilfælde er de kodet med en nøgle der er baseret på indmad og tidspunkter hvor den tages i brug på den pågældende enhed, altså komplet umuligt at "fake". "opbevaring" bør slet ikke foregå via en harddiskoptager som en alm boks. Du er nødt til at køre tv signalet ind via netværk eller via en tuner koblet direkte til computer, og anvende en computer til at optage med. Det er den eneste reelle mulighed du har for langtidsarkivering og som kan bruges på tværs af platforme og ikke mindst kan overleve at udstyr går i stykker.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 09:57
Alternativt anskaffe den eneste optager med harddisk, der også kan brænde ud på skiver, en Panasonic blu-ray optager.
Til top
Scorpio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2017
Sted: Haverslev
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scorpio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 20:09
Tusind tak for alle indlæggene. Ja, jeg kan godt se jeg er løbet ind i problemer, har prøvet at flytte den eksterne harddisk fra TV, men den er fuldstændig død, uanset hvor jeg tilslutter den. Der må jeg nok give Kampus ret, en gammel Panasonic harddiskoptager kan både optage på harddisk og overspille derfra til DVD skiver. Og så kan den endda modtage signaler fra tagantenne (DVB-T og T2). Jeg ved ikke hvornår det skifter, men de nyere kan vist ikke. Men har lige læst at de sidste nye (2017-18) kan modtage DVB T-T2 signaler, men de koster ca. 6 - 7000 kr.

Redigeret af Scorpio - 08-Marts-2018 kl. 20:11
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu