recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med VLC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med VLC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MLS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med VLC
    Sendt: 06-Marts-2018 kl. 20:10
Jeg kan ikke få en ny version af VLC-mediaplayer til at vise video af typen .WTV , som er optaget med Windows MediaCenter.

Jeg er klar over, at WMC er gammeldags, men er der alligevel nogen, som har opskriften? (Der er lyd og et fastfrosset billede - og det har virket upåklageligt med ældre versioner af VLC).


/MLS
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 21:19
så det ENESTE du har lavet er at opgradere til vlc 3.0? umiddelbart lyder det som Codec problemer.
Til top
MLS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 22:39
Ja, det er nu version 3.0.1, men pyt. Og det er win 7 Pro 64 bit på en HP Pavilion dv6 bærbar, det drejer sig om (for det tilfælde, at det skulle handle om grafikprocessoren).

Hvordan løser jeg eventuelle problemer med codec?

/MLS
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 11:18
VLC 2.03 eller den stil kan godt tage WTV filer.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 14:24
og det kan en masse andre udgaver af den også samt MPC-HT. Den kommentar var i bund og grund komplet irrelevant. Manden går jo ikke tilbage til en ældgammel udgave. Teknisk kan den nyeste udgave også sagtens afspille wtv (da wtv er et containerformat til TV som microsoft har indført, men det virker ligesom mkv), MEN vi er simpelthen nødt til at vide hvad det er for noget han har optaget. Umiddelbart kan jeg ikke se de har ændret i noget som helst omkring codec's, MEN win10 har ikke native understøttelse for mpeg2 (SD-TV) og win7 har ikke native understøttelse for mpeg4 (HD-TV) og selvom vlc reelt skulle have alle codecs med i kassen ved vi jo intet om hvordan han har installeret, hvad han har installeret af OS eller noget som helst andet. MEd andre ord. er det ualmindeligt svært at hjælpe med noget konstruktivt. - en DV6 er dog en "oldsag" så det kan meget vel tænkes at der er win7 på maskinen og Videolan har lavet et eller andet så den leder efter intern OS dekoder til HD tV, jeg kan bare ikke se det skulle være tilfældet.

Det bedste for ham ville nok være en komplet afinstallation, og en reinstallation af vlc med standard indstillinger.
Til top
MLS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 16:46
Tak til kenp for forslaget om at installere en ældre version af VLC. Det har jeg afprøvet og det virker. Til den sekundære anvendelse, som jeg har brug for, kan det godt være, at jeg lader mig nøje med det.

Tak til claus_jac for en mere ordrig diskussion af problemet.

Jeg havde gerne set, at din affejning af kenp var foregået i en anden tone, lige som jeg har det lidt skidt med at blive omtalt som "manden". Men til sagen:

Jeg har kørt forgæves med VLC 3.0,1 med både nyere og ældre optagelser af WMC med samme resultat, både SD-TV og HD-TV.

Jeg føler mig ikke hjulpet af bemærkningen: "...ved vi jo intet om hvordan han har installeret, hvad han har installeret af OS eller noget som helst andet. Hvad er det, du vil have at vide?

Jeg har faktisk allerede ovenfor oplyst, at der er Win 7 Pro 64 bit på maskinen.

Det er jo altid en mulighed at forsøge sig med en geninstallation af operativsystemet, men så længe jeg ikke har større sikkerhed for, at det løser problemet, så ligger det ikke lige for.

Men endnu en gang tak for de gode viljer til hjælp.

/MLS
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 16:56
MLS:
Jeg ser INGEN steder, at claus_jac anbefaler en geninstallation af Windows!Big smile Jeg ser KUN, at han anbefaler en afinstallation af VLC, og geninstallation af programmet...

Brug evt. Revo-Uninstaller, da indstillinger for diverse programmer gemmes efter en afinstallation til senere brug.

Genstart også computeren, selv om den ikke be'r om det, efter afinstallationen.


Redigeret af mnielsen - 10-Marts-2018 kl. 16:58
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 17:17
Er du gået fra 32 til 64bit udgave i installationen og installerede du fra 3.0 til 3.0.1 eller direkte fra en version2? Tror ikke der er mange andre muligheder end at spørge i videolan's eget forum.
Til top
MLS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 18:11
Tak for nye indspark.

Jeg gik fra 2? til 3.0, som ikke virkede, til 3.0.1, som ikke virkede. Lige nu er jeg gået tilbage til 2.03, som virker. Alt 32 bit, og jeg undrede mig i øvrigt over, at jeg ved 3'erne ikke fik 64 bit versioner automatisk.

På tirsdag vil jeg prøve forfra efter mnielsen's opskrift med grundig oprydning før ny installation.

Tak for nyt liv i håbet.

/MLS
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af MLS MLS skrev:

Tak for nye indspark.

Jeg gik fra 2? til 3.0, som ikke virkede, til 3.0.1, som ikke virkede. Lige nu er jeg gået tilbage til 2.03, som virker. Alt 32 bit, og jeg undrede mig i øvrigt over, at jeg ved 3'erne ikke fik 64 bit versioner automatisk.

På tirsdag vil jeg prøve forfra efter mnielsen's opskrift med grundig oprydning før ny installation.

Tak for nyt liv i håbet.

/MLS

Du mener, "Nyt håb i livet"? Ha-ha..Smile. Nåh, men det, jeg mener er, at du skal bruge Revo uninstaller til at afinstallere VLC med, før du installerer den igen. Vil du ikke have Revo uninstaller installeret på din computer, så fåes den også som ZIP-fil, som du kan smide på en USB-pind, og så bare kan køre derfra.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 23:39
Kan ikke lige forstå det. Fandt en gammel .WTV fil. Den spiller fint i alle programmer jeg har. Windows egen player, DVB Viewer osv. Kører standard win 10, 32 bit
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 23:42
Skal selvfølgelig oplyse at at jeg har LAV video filters installeret i forbindelse med installationen af DVBViewer

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu