recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 14 & 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 14 & 7

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ewing Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ewing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beovision 14 & 7
    Sendt: 07-Marts-2018 kl. 12:23
Hej Alle sammen
 
Ja, jeg er helt ny herinde, men det lader til at det er herinde jeg kan finde hjælp.
 
1. Jeg har købt et Beovision 14 TV, som hønger flot på væggen... Nu er det bare sådan at jeg gerne vil forbinde beo remoten til apple tv... Jeg har købt det øje der skal til, men jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg parrer de 2... Og nej, B&O ønsker ikke at hjælpe mig, da jeg har købt det privat.. ( Har ellers været kunde ved dem i 20 år !!! )
 
2. Jeg har i mit soveværelse et Beovision 7 tv... Det er ikke helt nyt længere, men ellers et dejligt tv.. Jeg har siden jeg har flyttet det ind i soveværelset fået det mest "grumsede" billede når jeg ser tv.. Det er jeg selvfølgelig MEGET træt af...
Det skal siges at jeg har en cromecast sat til den igennem en boks.. Det virker fint, og det har det også gjort tidligere.. Jeg er sikker på at det er stikkene omme bagpå tvét der ikke er sat rigtigt til.. Men igen.. Jeg aner ikke noget om det...
 
Til slut har jeg et Beovision 6, hvor jeg har forlagt den fjernbetjening der hører til, og nu gerne vil bruge en anden til at tænde det med.. Kan man ikke parre en ny/gammel beoremote til den, selvom tvét er slukket?
 
Håber en eller flere kan hjælpe.
 
De venligste hilsner
 
Jonas Andersen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 19:01
Du skal ikke parre fjernbetjeninger. Styringen af ATV foregår ved, at TVet skal have de rette PUC-koder hentet ned. Det er et stykke tid siden jeg har parret noget i den generation, men du skal finde menuen til at styre PUC. Se side 18 heri:
https://www.bang-olufsen.com/~/mediaV3/Files/User-Guides/BeoVision-14-new/User-guide/EN_1703_BeoVision-14_EU_v1_3.pdf

Du må nok supplere med information om hvordan dit antenneanlæg er sat op mht. det “grumsede” billede på BV7.

Dit BV6 skal som sagt ikke parres. Hvis den er indstillet til at køre i Link, så skal du dog muligvis sætte din Beo4 i en anden mode. Hvordan har sit setup fungeret hidtil? Er TVet en del af et link-system?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Ewing Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ewing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 21:13
Hej Torben

Hmm... Jeg kan ikke lige læse mig frem til hvad det er jeg skal gøre på det link du sender... 

Alle mine tv er bare sat op med strøm. Jeg streame ALT... 

Det har jeg sådan set gjort i nogle år, og billedet har været ganske fint.. 

Der er vel ikke en B&O tekniker i Kolding området? 
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 00:25
@Ewing

Du skriver:
"Det skal siges at jeg har en cromecast sat til den igennem en boks.."
Hvad er det for en boks? Et eller andet med SCART?
Hvilken farve har displayet i det øverste højre hjørne,- rødt eller hvidt?
Til top
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 07:41
På BeoVision 14 burde der være kommet en on screen guide til HDMI opsætning inklusiv PUC da du satte din apple TV til. Kig evt på side 21 i den manual Torben linker til.
MJH
Til top
Ewing Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ewing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 08:52
Tak.
 
Det kigger jeg igennem.
Til top
Ewing Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ewing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 08:53
Ja, det er sådan en Scart til HDMI converter.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 11:58
@ Ewing

Hvis det er et scart du sætter i dit TV er det det der giver dig de uldne billleder..
Umiddelbart bilver det ikke bedre.

Men prøv nu lige at finde typenumret på dit BV7, Grå mærkat under dækslet i venstre side bagpå.
Kan du ikke finde det vil besvarelse af spørgmålet omkring displayets farve også hjælpe!
Der KAN være andre måder at klare det på med langt bedre resultet.
Til top
Ewing Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ewing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 12:15
Super..
 
Det kigger jeg efter.
 
Og ja, det er et scart kabel der går fra tvét ned i den lille boks, og så hdmi ud fra boksen til cromecast.
Til top
Ewing Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2018
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ewing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 09:07
Så er BV7 lavet... 

Jeg skiftede Scartkablet, og så blev billedet rent igen... 

Men selvom at stikket til mortorstanden er i, ja så virker den ikke... 

Der er ikke en den kunne tænke sig at tjene en skilling, og evt. komme og hjælpe mig med disse småting? 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu