recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiering fra recorder til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kopiering fra recorder til PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MikLauren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikLauren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kopiering fra recorder til PC
    Sendt: 07-Marts-2018 kl. 14:05
Jeg har en Panasonic DMR-EH57EC-S recorder der vel er 8-10 år gammel.

Igennem tiden har jeg lagt mange videooptagelser ind på denne og børnene har nydt at se sig selv vokse op.

Tiden er kommet til at jeg vil have det over på PC og redigere nogle film til familien. Desværre er den indbyggede DVD/RAM brænder gået i stykker, så nu er spørgsmålet om jeg kan kopiere filerne fra optageren til PC ved brug af kabel forbindelse?

Kender i evt til forretninger/virksomheder der kan gøre dette?


Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 18:32
Har selv haft et lignende problem med den optager - og fik dengang at vide, at eneste løsning var at få et Panasonic-værksted til at udskifte DVD-brænderen (som så ville koste mere end en ny optager). Man kunne heller ikke tage harddisken ud og sætte i en PC, da alle optagelser lå i et specielt Panasonic-format.

Da jeg kun havde nogle få optagelser, som absolut skulle gemmes, forbandt jeg derfor min computer til fjernsynet og brugte noget gratis screen recorder-software til at optage videoerne med. 

Ikke helt samme kvalitet som ved almindelig afspilning, men anvendeligt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 19:14

Der er diverse Videograbbere på markedet som kan bruges til formålet
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 19:48
som Radiomanden siger. - der er HDMI port i kassen, så brug noget i retning af det her https://www.happii.dk/Videoaudio-grabber/Elgato-Cam-Link/2642606

Det er reelt den eneste mulighed du har. Der findes nok andre lidt billigere produkter, men elgato's plejer at virke ganske fortræffeligt. Så spørgsmålet er jo så hvad det er værd at få videoerne over.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 21:42
Jeg ville prøve at udtage harddisken og se om der ligger nogle brugbare filer på den, så undgår du yderligere degradering af materialet. Der findes et utal af programmer til at læse "eksotiske" filsystemer (hvis der ikke benytes et som din PC direkte kan læse) og der findes også en god portion fileparsers hvis filsystemet er eksotisk. ...Men det kan jo også være at både harddisken og dens indhold kan læses direkte af din computer (bare nægt den at formatere noget, hvis den spørger om dette)

Redigeret af TBC1 - 07-Marts-2018 kl. 21:43
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 23:40
Undskyld, men der vel ikke hdmi udgang på den.
Den er vel ren analog.

mvh

kimila
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 00:51
Jo, den har HDMI 1,3 udgang, ca. midtfor bagpå.

Et billede fra google med noget eriterende skrift ovenpå, men her ses et HDMI stik. :) Den har 1080P opkonvertering.

Edit:
Hvis du kan finde ud af at tilslutte harddisken til PC'eren, så kan dette måske hjælpe:
http://www.avsforum.com/forum/106-dvd-recorders-standard-def/1010518-panasonic-dmr-hard-drive-data-recovery-can-done.html

Eller måske du kan finde en magen til hvor brænderen fungerer, og installere den i din recorder.

MVH
Palleba


Redigeret af Palleba - 08-Marts-2018 kl. 03:37
Med venlig hilsen
Palleba
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 08:35
mon ikke en maskine med linux ville kunne se disken, ved de nye panasonic optagere er linux baserede i styresystemet, mon de gamle så ikke også er ?
Til top
MikLauren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikLauren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 09:54
Sagen er løst. Fandt www.overspil.dk i Lyngby. De pillede harddisken ud og kopierede over på External HDD i MP4 format (efter eget ønske). I processen rensede de også lidt op i billedkvalitet og lyd. Alt sammen til en yderst overkommelig pris.

Så nu er maskinen sendt på lossepladsen og indholdet sikkerhedskopieret så der ligger en kopi i sommerhuset.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu