recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejlsøgning på netværksharddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejlsøgning på netværksharddisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fejlsøgning på netværksharddisk
    Sendt: 09-Marts-2018 kl. 14:21
Jeg har købt en harddisk herinde af en anden bruger, men den er ret ustabil og senest er den simpelthen ikke til "komme i kontakt med" (det var ikke en anklage mod sælger).

Jeg har købt 2 nye usb diske der skal erstatte men jeg ville virkelig gerne redde den harddisk der ikke virker, da jeg sket ikke tør tænke på hvor mange timers "ripning" der ligger bag de film der er på den disk.

Den harddisk der ikke virker er en WD Mybookworld Duo ll. Når den tilsluttes netværket fremgår den i oversigten over "fælles" drev. Dvs den må jo komme på nettet.
Men forbindelsen mislykkedes skriver den og så får jeg denne meddelse:


Der var problemer med at oprette forbindelse til serveren “MyBookWorld”.

Serveren findes måske ikke eller er ikke tilgængelig lige nu. Kontroller servernavnet eller IP-adressen, kontroller din netværksforbindelse, og prøv derefter igen.


Jeg har tidligere oplevet at jeg har måtte reset´eden da den ligesom mister sin ip adresse, men nu kan jeg bare ikke renset´e noget som helst.


Når jeg starter den kan jeg høre harddisk kører, men ikke rigtig når op i omdrejninger. Efter et par timer så hakker den ikke mere, men er fortsat ukontaktbar.

I skrivende stund blinker det hvide harddisk lys bare foran. Umiddelbart tænker jeg at de 2 diske der er i er gået i stykker.


Men håber der er nogen der lige har et fif jeg endnu ikke har prøvet af:)

.


Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 17:12
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu