recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos - Spotify - Android/IOS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos - Spotify - Android/IOS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kme Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Januar-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos - Spotify - Android/IOS
    Sendt: 19-Marts-2018 kl. 08:38
Hej

Jeg har problemer med mit Sonos i samarbejde med min Spotify konto :-(

Når jeg vil afspille Spotify via Sonos appen på enten Android (Sony XA2)eller IOS (iPad/iPhone 5) er der problemer med start af afspildningen. Når jeg i appen vælger at søge musik kommer den ofte med meddelsen "kan ikke gennemse gengre/kunstnere" når det efter nogle forsøg lykkes at få en liste frem er det problematisk at få startet afspildningen, den starter på et oprette streamning men efter nogle sekunder (20 - 25) kommer meddelsen "Kunne ikke starte afspildningen af ....Forbindelsen til spotify forsvandt"
Når det lykkes at få afspildningen startet kan jeg ikke skifte afspildningsliste uden at seancen gentager sig.

Hvis jeg vælger at afspille fra Spotify appen direkte er der absolut ingen problemer, men kan dog ikke skifte til Sonos som medie uden at jeg igen ser problemet.

Jeg har prøvet at afinstallerer både spotify og Sonos appen men uden forandringer.Ouch
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 19:33
Det lyder til at være et netværks problem.

Køre du via Wifi eller Sonos mesh?

Prøv at skifte kanal på dit trådløse, hvad enten du køre Wifi eller mesh.



Redigeret af Jever - 19-Marts-2018 kl. 19:33
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 20:24
Er der én eller flere kablede Sonos enheder?
(kører du med et standard eller boost setup)
Tjek det således:
https://sonos-da.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3387/~/valg-mellem-standard--og-boost-ops%C3%A6tning

Start med det....inden du skifter trådløse kanaler.

Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
kme Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Januar-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 09:58
Hej

Jeg har ingen kablede enheder.

Jeg har lidt problemer med at forstå hvorfor det skulle være et netværksproblem. Vi bor på landet = ingen andre trådløse netværk i nærheden.

Hvis jeg afspiller Spotify på min tlf/tablet kører det derud af udden problemer (netværket kan streame)

Har igen tjekket og det er problemer både på Android og IOS.

kme
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 18:19
Hvor mange Sonos enheder har du?

Prøv at kable en Sonos enhed direkte til din router, og brug Sonos eget Mesh(bost) netværk, da det måske kan være din router der fejler i forbindelse til Sonos enhederne.

Prøv at ændre dine DNS indstillinger i router til f.eks. Google's 8.8.8.8, 8.8.4.4
Hvad er din internet hastighed?

Alternativt kontakt Sonos support, de er hjælpsomme og gør det på dansk.
De kan udfra en diagnose fil du kan sende til dem måske hjælpe dig mere.

Redigeret af Jever - 21-Marts-2018 kl. 18:31
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Hvor mange Sonos enheder har du?

Prøv at kable en Sonos enhed direkte til din router, og brug Sonos eget Mesh(bost) netværk, da det måske kan være din router der fejler i forbindelse til Sonos enhederne.

Prøv at ændre dine DNS indstillinger i router til f.eks. Google's 8.8.8.8, 8.8.4.4

Alternativt kontakt Sonos support, de er hjælpsomme og gør det på dansk.
De kan udfra en diagnose fil du kan sende til dem måske hjælpe dig mere.


Ja her reagerer Sonos altså prompte. Jeg havde bøvl med udfald af lyden torsdag og fredags hvorefter jeg skrev til dem. Samme aften svarede de ud fra en sendt diagnose.
Og det var støj på wifien.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu