recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God VJ-grundpakke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God VJ-grundpakke

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

 
Jeg skal ud og låne et Canon GX10 da det umiddelbart er det billigste som kan køre 4K UHD 50/60fps. 

Hej.

Jeg håber at det er i orden at jeg låner denne tråd for at svare Potter.

Jeg kan godt lide at du skriver at du skal ud og låne. Det mener jeg er den helt rigtige måde at komme i gang med 4K 50 fps.

Men når jeg checker de 3 Reviews på BHPhotovideo.com og de 10 på Amazom.com har det vist også sine problemer:



Hvis Panasonic har fået løst deres Autofocus Problemer med deres GH5 er dette billigere.
Men ellers er deres GH5S, som jeg har læst kun er egnet til videooptagelser vist også en god mulighed.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 25-Marts-2018 kl. 21:31
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 04:23
Oprindeligt skrevet af Nebelong Nebelong skrev:

Tak for et fyldigt og konstruktivt svar, Carsten!

Prisen er som du siger meget tæt på hinanden, men der er dog en besparelse på næsten 2.000 kroner ved at købe HC-X1. Og det med viewfinderen er da et ret generelt problem, er det ikke?


Hej.

Når jeg ser på de Danske priser finder jeg

ag-ux180 billigst:


http://www.pricerunner.dk/pl/8-3323411/Videokameraer/Panasonic-HC-X1-Sammenlign-Priser
 
Men når jeg ser på disse 21 kunde Review ser jeg at den også har LCD problemer:


Jeg var selv gennem den samme process sidste år og ser at tingene ikke har ændret sig.
Jeg nåede så langt at jeg fik en demo af Panasonic GH5 og Black Magic URSA Mini 4,6K.
Det er derfor jeg godt kan anbefale dem, særligt hvis Panasonic har løst problemet med deres Autofocus.

Problemet er vel at alle fabrikanterne godt vil lave 4K 50 fps videokameraer i dette prisleje,
Men at de alle laver kompromisser. Så det er vel et spørgsmål om hvilket kompromis du er villig til at leve med. Personligt ville jeg nok gå en klasse op og så købe brugt, men den mulighed har du nok ikke. Så mit bedste bud er derfor Panasonic GH5. Jeg mener at Panasonics Foto Division har fundet en masse rigtige løsninger.

Hilsen Carsten.









Redigeret af csell - 26-Marts-2018 kl. 04:44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu