recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DK og SE apps på samme telefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DK og SE apps på samme telefon

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meyhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DK og SE apps på samme telefon
    Sendt: 24-Marts-2018 kl. 12:54
Hej, jeg er dansk, bor og arbejder i Malmö Sverige, har iPhone 7 med svensk nummer via arbejde.
Jeg har kæmpe udfordringer med at få det til at fungere med hentning og opdatering af apps fra de 2 app store.
Jeg har et svensk Apple-id hvor jeg har svenske apps, bl.a. bank-app
Jeg har et dansk Apple-id hvor jeg har danske apps, bl.a. tv2-play og golfbox dk
Det var et helvede at få hentet og installeret de danske apps, bøvlede så meget at jeg ikke rigtigt husker hvordan det lykkedes til sidst.
Nu er der opdatering til Golfbox, men jeg kan ikke få den opdateret, telefonen bliver ved med at hoppe ind i den svenske app-store, og der findes Golfbox naturligvis ikke.
Nogen som kender til en løsning?
Det var sgu nemmere med Android, der var aldrig disse problemer, men via arbejdet er jeg "tvunget" til dette æbleskrog.
Jan
Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 13:03
Jeg kan ikke svare dig, men jeg vil da gerne vide hvordan du fik det til at fungere på en android.

Jeg vil gerne hente en app, men den findes ikke i den danske android play
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 13:44
Dette er den engelske udgave af "EULA'en" som man skal godkende for at bruge en iphone: Det er nok især punkt 2 du skal se på.
men det kræver du logger ind og ud af de forskellige stores hver gang, også selvom det reelt ikke er "tilladt".

Association of Associated Devices is subject to the following terms:

(i) You may auto-download iTunes Auto-Delivery Content or download previously-purchased iTunes Eligible Content from an Account on up to 10 Associated Devices, provided no more than 5 are iTunes-authorized computers.

(ii) An Associated Device can be associated with only one Account at any given time.

(iii) You may switch an Associated Device to a different Account only once every 90 days



PS - der er måske en workaround - Hvis du laver de 2 konti til family sharing! - Der må du jo rent teknisk dele apps fra op til 6 konti.

https://www.apple.com/icloud/family-sharing/



Redigeret af claus_jac - 24-Marts-2018 kl. 13:46
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 14:32
Det omhandler iTunes og ikke App Store.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af meyhoff meyhoff skrev:

Nu er der opdatering til Golfbox, men jeg kan ikke få den opdateret, telefonen bliver ved med at hoppe ind i den svenske app-store, og der findes Golfbox naturligvis ikke.


Sørg for at du i Indstillinger > iTunes & App Stores er logget ind med dit danske Apple ID.

Åbn dette på iPhonen: https://itunes.apple.com/dk/app/golfbox-dk/id606152821?mt=8

Du bliver spurgt, om den skal åbne den i App Store, og da app'en så ikke findes i den svenske App Store, burde du blive spurgt, om du vil skifte.

Men virker det ikke automatisk, hvis du er logget på med dit danske ID og har automatiske opdateringer slået til?

Redigeret af lunddal - 24-Marts-2018 kl. 14:37
Til top
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meyhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 17:02
@ k_j, nu er det jo et par år siden, men min private android telefon havde jeg aldrig samme problemer med.
@ lunddal, det fungerer desværre heller ikke, der kommer meddelelse om at appen inte längre är tillgänglig.
Og nej, det fungerer ikke automatisk, for nogen tid siden havde jeg samme problem med tv2-play, på en eller anden måde fik jeg den opdateret, men kan som beskrevet ikke huske hvordan.
Det kan jo ende med at jeg skal have 2 telefoner fordi jeg færdes i 2 lande..... ;o(
Jan
Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 17:54
Og du er ikke kommet til at angive, at dit danske Apple ID er svensk?

Du kan ændre det til Danmark ved at følge dette:

https://support.apple.com/en-us/HT201389
Til top
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meyhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 19:05
Nix, der står Danmark, en dansk adresse og et dansk kreditkort
Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meyhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 21:27
I mellemtiden er det lykkedes mig at "opdatere", jeg slettede appen, og installerede fra store igen, uden problem ;o)
Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 11:36
Virker underlig at du har så store problemer med det.
Jeg har både en DK og en US konto, og har APP fra begge stores.
Den er altid logge på med DK konto, kommer der opdateringer til en US app, spørg den bare efter pas til den.
Kun hvis jeg skal hente en NY app i US store, skal jeg logge ud med DK konto, og ind med US store.

Kan faktisk ikke være nemmere.
Til top
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meyhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 14:25
Det er måske afhængig af hvilken app det drejer sig om.
Nu er problemet løst for denne gang, så må jeg forsøge at huske at bare slette og installere igen i stedet for at opdatere.
Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu