recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ringe lyd Justice League
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ringe lyd Justice League

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ringe lyd Justice League
    Sendt: 25-Marts-2018 kl. 07:18
Her til aftes, så fruen og jeg Justice League på bd.
Glæder os til et brag af en film med fed atmos lyd. Jo hvis var den i atmos. Men i næsten ingen kanal adskillelse af surround, og meget svag atmos, næsten ikke eksisterende. Damn vi bliv skuffet. Når man har set fantastiske skabninger og hvor de finder, xXx return of Xander cage. For at nævne to med rå atmos. Har i andre også haft sådan en øv oplevelse af Justice League atmos spor?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 11:07
Jeg syns at lyden er gennemsnitlig, hvis man kan bruge det udtryk. Altså ikke noget fantastisk atmos lyd spor, måske man havde sat forventningerne for højt.Smile 

Lyden kommer ihverfald  ikke i nærheden af f.eks. Logan - Mad Max Fury Road - Mission Impossible Rogue Nation eller John Wick, gælder både 1 & 2. 

Gravity står stadig som af de bedste eller måske den beste atmos oplevelse i hjemme bioen.



4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 16:19
Kan godt forstå din skuffelse, hvis du forventede noget andet. Men det er jo virkelig individuelt, hvad man anser som "fedt" eller "godt" surround. For at sætte det lidt i perspektiv er en af mine bedste oplevelser med surround sound faktisk filmen "Der Untergang", ikke pga. geværkugler som fløjtede rundt i stuen, men fordi man virkelig får en fornemmelse af at være inde i bunkeren, da du konstant kan høre den subtile lyd fra generatorer og A/C. Kan forestille mig at film som "Das Boot" kan give samme oplevelse.
Omvendt synes jeg at lyden i film som dem du omtaler let bliver aaaalt for anstrengende.
Jeg kan personligt bedst lide surround, som jeg faktisk ikke lægger mærke til. Sometimes, less is more.


Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Kan godt forstå din skuffelse, hvis du forventede noget andet. Men det er jo virkelig individuelt, hvad man anser som "fedt" eller "godt" surround. For at sætte det lidt i perspektiv er en af mine bedste oplevelser med surround sound faktisk filmen "Der Untergang", ikke pga. geværkugler som fløjtede rundt i stuen, men fordi man virkelig får en fornemmelse af at være inde i bunkeren, da du konstant kan høre den subtile lyd fra generatorer og A/C. Kan forestille mig at film som "Das Boot" kan give samme oplevelse.
Omvendt synes jeg at lyden i film som dem du omtaler let bliver aaaalt for anstrengende.
Jeg kan personligt bedst lide surround, som jeg faktisk ikke lægger mærke til. Sometimes, less is more.


det er det jeg mener. Man havde ikke følelsen af af være der. Og for mig er god lyd, når alle højtalere er i spil. Enten med rum fornemmelse eller ved efter som kugler, regn osv. Men der havde den film ikke på blu-ray
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu