recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille støj fra Audioengine A2+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lille støj fra Audioengine A2+

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lille støj fra Audioengine A2+
    Sendt: 27-Marts-2018 kl. 11:38
Jeg har lige købt et par Audioengine A2+ højtalere, som jeg er rigtig glad for.

Men det irritere mig, at når jeg ikke bruger dem, så er der en meget lille støj i dem, altså så en slags summen. Hvis jeg slukker dem helt er støjen naturligvis helt væk. De er tilsluttet via USB.

Er det normalt, at det er sådan på højtalere? Burde de fx ikke slukke automatisk, når de ikke bliver brugt? 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Burde de fx ikke slukke automatisk, når de ikke bliver brugt? 
Kender ikke, og manual:
nævner det ikke lige umiddelbart, så det gør de nok ikke. Smile

Slukker du helt for PC (bærbar eller stationær?) - eller kun i dvale?
Den står jo nok stadigvæk med power på USB i dvale.

Prøv at sætte til med minijack analog audio i stedet, for at se om det gør forskel.

Mvh. JørgenT
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 08:36
Jeg har prøvet at sætte dem til forskellige USB stik i computeren og skærmen, men det giver det samme resultat. Ligesom det giver samme resultat, hvis jeg bruger minijack.

Min PSU I min computer sidder ikke i et jordstik, og det gør højtalerne heller ikke. Begge dele er leveret uden stik med jord. Kan det have en betydning?

Jeg synes aldrig jeg oplever at mine Audioengine A2+ går i standby.

Det er en svag sus oplevelse, når jeg har øret helt henne ved højtaleren. Lyden kommer fra selve højtalerne.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 08:51
Stor tak til Ann for den dejlige nyhed .. og så lige op til påske
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Jeg har prøvet at sætte dem til forskellige USB stik i computeren og skærmen, men det giver det samme resultat. Ligesom det giver samme resultat, hvis jeg bruger minijack.

Min PSU I min computer sidder ikke i et jordstik, og det gør højtalerne heller ikke. Begge dele er leveret uden stik med jord. Kan det have en betydning?

Jeg synes aldrig jeg oplever at mine Audioengine A2+ går i standby.

Det er en svag sus oplevelse, når jeg har øret helt henne ved højtaleren. Lyden kommer fra selve højtalerne.


Hvis der er tale om støj, som kræver at du har øret klistret helt ind til højtaleren for at være hørbar, så er det ret normalt og ikke en fejl.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 08:57
Jeg tænker at brummen og susen er egenstøjen fra forstærkeren inde i højttaleren.

Hvis lyden er der, når du ikke har koblet hverken usb eller phonostik til, er det helt sikkert højttalerne selv.

Og nej, det har intet med jordforbindelser at gøre.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 11:24
Hvis jeg kun har strøm til dem, så er der stadig en lille sus lyd, når jeg sætter øret ned til dem.

Er det normalt, at der det på alle højtalere, som står i standby?

Jeg ved godt det er en meget lille ting, men hvis andre højtalere ikke har samme problem overvejer jeg at bytte dem.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 11:27
Mine højttalere har det ikke, hverken i stuen, eller ved computeren

Dem ved computeren er helt almindelige reolhøjttalere med en gammel analog forstærker.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Stor tak til Ann for den dejlige nyhed .. og så lige op til påske
Øh .. ??
Er der allerede gang i påskebryggen?? LOL
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu