recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG E6 periodisk fejl?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG E6 periodisk fejl?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Breakfast Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Breakfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG E6 periodisk fejl?
    Sendt: 29-Marts-2018 kl. 10:57
Hey,

Jeg har et 65" LG E6 som jeg er ganske tilfreds med - men har 2 gange den seneste måned oplevet, at skærmen ikke kan vise billeder i bevægelse. Det kan fint vise grafik, f.eks. UI på Youtube el. Netflix, men så snart en film startes får man et fejlagtigst billede, der mest ligner en scramblet/krypteret tv-kanal fra gamle dage: https://imgur.com/a/KiEL6

Med mit ringe kendskab til indersiden af et tv er mit umiddelbare gæt ville være, at der sidder en grafikprocessor et eller andet sted i skærmen der har set bedre dage (eller en defekt dram-kreds på grafikkortet)?

Så tænker, at selvom periodiske fejl er trælse, at sende til rep - så er det vel den vej det skal - så ville høre om andre har set tilsvarende eksempler, der kunne støtte min sag? Om det er en typisk fejl for dette TV eller skyldes software eller?




Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 11:21
Hvordan får du det væk igen? Sluk/tænd kunne prøves først og måske tilbage til fabriksindstillinger. Hvis det bliver ved må det være en fejl, tror nok min E6'er har gjort det en enkelt gang. Jeg sammenligner det med en PC, den skal også genstartes en gang i mellem Confused

Edit: Og er TV og app's opdateret?


Redigeret af Steen6400 - 29-Marts-2018 kl. 11:22
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Breakfast Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Breakfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Hvordan får du det væk igen? Sluk/tænd kunne prøves først og måske tilbage til fabriksindstillinger. Hvis det bliver ved må det være en fejl, tror nok min E6'er har gjort det en enkelt gang. Jeg sammenligner det med en PC, den skal også genstartes en gang i mellem Confused

Edit: Og er TV og app's opdateret?

Hej Steen,

Det forsvinder efter tænd/sluk, nogle gange skal der et par omgange til før det forsvinder. Alle apps og firmware er opdateret og problemet forekommer både ved brug af apps på tv'et og via f.eks. ChromeCast el. Intel Wireless Display. Så derfor er jeg ret sikker på, at fejlen ligger i tv'et og hverken i kabler el. eksterne 'bokse'.

Men du lever med fejlen indtil videre?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 16:24
Da jeg kun har oplevet det 1-2 gange ser jeg det ikke som et problem, men hvis det var 2 gange om måneden var det noget andet. Det at du skal slukke flere gange skyldes sikkert at du slukker i for kort tid, prøv at tage stikket ud i 5 minutter.

Redigeret af Steen6400 - 29-Marts-2018 kl. 16:25
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Ksnede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2018
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ksnede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 00:35
Hej,

Havde samme problem på mit LG B6, eller sådan startede det (TV var 6 mnd.), efter ca. 3 uger begyndte lyd og billede indstillinger at låse også, så kun en fabriksreset løste det.

Tog kontakt til LG support og de sendte teknikker ud, der skiftede mainboard i TV.

Det løste mine problemer.

Mvh
KSnede
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu