recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydindstillinger / programcalg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydindstillinger / programcalg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mhpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydindstillinger / programcalg?
    Sendt: 03-April-2018 kl. 22:39
Kom til at tænke lidt på, hvad lydindstilling / program valg folk køre når de ser film. Dvd/bR film ?

Har selv en nyerer Yamaha reciver. Men har hang til blot at stille den på ‘standart’ (5.1) men er det noget godt valg ?

Har læser om nogen der vælger surround devise neo ?

Syntes ikke jeg får så meget ud af at vælge nogle af alle de andre muligheder ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 09:57

Hvis ikke der er DD 5.1, DTS eller DTS MA HD så kørers der med DTS NEO:6 Cinema, det sker helt automatisk, da Reciver et stillet til NEO hvis der ikke modtages DD, DTS eller et HD lydformat.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 10:39
Det er nok forskelligt hvad vi foretrækker. Min Marantz er indstillet på stereo. Sætter jeg en BD på indstiller den selv til lydformat DTS HD MA eller TrueHD eller Atmos eller DTS X.
Til top
mhpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 19:46
Jeg har en Yamaha rx-v675. Har i nogen ide om den ved start af en film indstiller sig selv eller om jeg skal ændre noget ? I lidt i tvivl om hvor jeg kan se. Hvilken ‘lydformat’ der køre igennem ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af mhpdk mhpdk skrev:

Jeg har en Yamaha rx-v675. Har i nogen ide om den ved start af en film indstiller sig selv eller om jeg skal ændre noget ? I lidt i tvivl om hvor jeg kan se. Hvilken ‘lydformat’ der køre igennem ?

Hvis du afspiller Bluray, og indstille afspilleren til at sende Bitstream ud via hdmi, så vil der stå det rigtige lydformat på recieverens display
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu