recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nulstille lokalitetstjenester på macOS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nulstille lokalitetstjenester på macOS?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nulstille lokalitetstjenester på macOS?
    Sendt: 04-April-2018 kl. 00:05
Hej!

Vi ved alle, at på en iPhone kan man vælge Indstillinger > Generelt > Nulstil > Nulstil lokalitet og anonymitet. Herefter fjernes alle de apps fra listen, som har spurgt om lov til at bruge ens iPhones lokalitet.

Hvis man på macOS High Sierra går ind i Systemindstillinger > Sikkerhed og anonymitet > Anonymitet så kan man også her se en liste med de programmer, som har spurgt efter at bruge computerens lokalitet, men jeg kan ikke finde ud af at slette dem fra listen, sådan programmer skal spørge efter at bruge computerens lokalitet på ny når programmer startes op igen.

Det er måske ikke muligt at fjerne programmerne? Jeg kan kun fjerne det flueben fra programmet, men det er ikke det samme. Jeg vil gerne have programmer helt fjernet.

Nogle der kan hjælpe mig med hvordan?






Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 07:18
Hvilke programmer er der tale om som beder om din lokation?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 07:21
Hej Potter!

Det er Kort, Vejr og Siri.

Vejr er fint nok, men da jeg ikke bruger programmet Kort til noget på computeren, så vil jeg gerne fjerne det helt fra listen, men hvis man ikke kan, som på en iPhone er det jo bare sådan det er.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 19:48
Ingen hjælp at hente? Det kunne være fedt, at få de programmer væk fra listen, så man nærmest kan starte for fra som man jo kan på iOS.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 19:42
Stadig ingen hilfe at hente?

Potter?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 08:45
Beklager, jeg havde sgu glemt dig.

Jeg sider her på en næsten ny iMac pro, jeg går ind under anonymitet og der er programmet Kort ikke listet, hvilket giver mening da det ikke har været startede op endnu.

Jeg starter Kort op og straks bliver der bedt om lokalitet, hvilket jeg siger nej til. 
Nu er programmet kort med i listen af programmer inden i anonymitet, der er selvfølgelig ikke sat flueben i Kort, da jeg jo lige har sagt nej under opstart af programmet. 

Hvis jeg starter programmet Kort op igen, så bliver jeg altså ikke spurgt om lokalitet eller andet mere, det starter bare op.

I anonymitet og når du har valgt/ markeret lokalitetstjenester, så i højre side vælger du systemtjenester og klikker på oplysninger, her har du 5 muligheder prøv at se om ikke nogen af dem kan hjælpe dig ved at slå f.eks. væsentlige lokaliteter fra, du kan faktisk også se hvor din maskine har været ved at klikke på oplysninger, og evt. slette dem.

God weekend

  
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Hej Potter!

Det er Kort, Vejr og Siri.

Vejr er fint nok, men da jeg ikke bruger programmet Kort til noget på computeren, så vil jeg gerne fjerne det helt fra listen, men hvis man ikke kan, som på en iPhone er det jo bare sådan det er.


Så længe, at det er slået fra, kan det ikke tilgå lokalitetstjenesten.

Se det som en liste over apps, der på et tidspunkt har spurgt om lov til at tilgå lokalitet.

Apps kan kun fjernes ved at fjerne app'en, men de nævnte apps er en del af systemet, og kan ikke fjernes.

Redigeret af lunddal - 07-April-2018 kl. 21:08
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu