recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen kodede kanaler på gammelt tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen kodede kanaler på gammelt tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen kodede kanaler på gammelt tv
    Sendt: 05-April-2018 kl. 13:44
Hej
Jeg har Yousee og 10 valgfrie kanaler. 
På et gammelt Samsung tv i kontoret skal der også vises de 10 kanaler - men det lykkedes ikke rigtigt.
Er det fordi:
  1. min kortlæser kun er CI og ikke CI+? - Har ekstra kort fra yousee.
  2. Fjernsynet kun kan vise mpeg4 kanaler, og ikke HEVC (hvis det er der som der sendes i)?
  3. noget andet?
Hvis 1 - så er det jo enkelt at købe en ny. Det vil jeg bare ikke førend jeg ved om det er det som virker.
Alternativet kunne være at få en ekstra boks hos Yousee.

mvh 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 13:57
Det er hverken 1 eller 2, men måske fordi enten CI modul eller TV trænger til at blive opdateret, hvilket jeg dog selv tvivler på kan være årsagen.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er hverken 1 eller 2, men måske fordi enten CI modul eller TV trænger til at blive opdateret, hvilket jeg dog selv tvivler på kan være årsagen.
 
Flemming

Hej igen
Nu gav jeg lige problemet lidt mere tid. Nu fik jeg løst problemet. Der skulle lidt mere fiflen med indstillingerne, bl.a. netværksindstilling 111 - så nu virker det, men noget langsomme kanalskift mellem de valgfrie kanaler. Men det er nok bare fjernsynets alder der træder frem her.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 16:51

Krypterede kanaler er langsommere med at skifte.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu