recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af iPad

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 22:41
Men at købe en iPad Pro 10,5” nu vil det ikke være “dumt” nu hvor rygterne om en nye iPad Pro i 2018 er sat i gang med FaceID og næsten ingen kanter?

Jeg kan dog ikke se, hvad jeg skulle bruge en iPad Pro til kun når den skal bruges til hverdagsbrug som beskrevet.

Hvem henvender sig en iPad Pro egentlig til? Hvornår har man brug for de kræfter?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:


Hvem henvender sig en iPad Pro egentlig til? Hvornår har man brug for de kræfter?

De fleste har nok ikke brug for de kræfter, den er jo lige så hurtig som en ny Macbook Pro 13".

Efter den almindelige iPad (2018) har fået support for Pencil, er den et godt bud til de allerfleste. Efter den sidste softwareopdatering er der kommet understøttelse for pencil næsten alle steder. Selv hvis man åbner en pdf fra Dropbox, kan man nu skrive noter uden videre.
Venlig hilsen
KB
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 13:07
Jamen den nye 2018 iPad ser spændende ud bestemt. Men skal det være med 128 GB så skal man altså slippe 3.500 kr. og så tænker jeg en brugt iPad Pro kunne være alternativ også?

Men med den nye iPad 2018 skal man så forvente, at der ikke kommer en ny redesignet iPad i år? Og de nye kantløse iPads med FaceID bliver Pro udgaver og dermed dyrere?

Men igen? Hvem bruger i virkeligheden en iPad Pro?
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 13:18
Hvis du vil op at have 128 GB i en Ipad 2018, ville jeg i stedet vælge en brugt Ipad Pro brugt 128GB, hvad sådan en skal koste, ved jeg ikke, da jeg ikke følger med i priserne, men du får meget mere, for de sidste 500 kr med den Ipad Pro du har kigget på, om du har brug den ekstra processor kraft, er nok det afgørende. Jeg har selv en Ipad Air 32 GB. Hvis du ikke skal have mange dokumenter til at ligge, og heller ikke har brug for at have musik liggende, eller hente film ned fra Streaming tjenester, eller dine egne rippede film for den sags skyld, burde 32 GB, være nok til hverdags brug. Det er  det i hvert fald hos mig, jeg har heller ingen spil liggende, der fylder.  

Redigeret af JackD84 - 08-April-2018 kl. 13:20
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 13:38
IPad Pro har bedre skærm end IPad 2018, da skærmen er lamineret og har antireflex.
Lyden er også bedre i en Pro.
Jeg har en 10,5” iPad Pro fra sidste år. Det blev Pro, fordi jeg ville bruge pencil’en. Og jeg skiftede fordi jeg syntes min gamle IPad Air 1. Gen. var blevet for langsom.
Venlig hilsen
KB
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 17:38
Hej,

Jeg kom aldrig videre med at købe den iPad, men kan se, at mange sælger deres iPad Pro 9,7" Wi-Fi 128 GB for 3.500 kr. nu.

En ny 2018 iPad (som også understøtter Apple Pencil) og med 128 GB koster også 3.500 kr.

Hvilken ville I vælge?

Pros ved iPad Pro er vel en bedre skærm og lyd?

Pros ved iPad 2018 er vel at der er garanti på den?

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 21:51
IPad Pro 9,7” er fra 2016.
Jeg synes du skal se den nye IPad 2018 i virkeligheden. Måske er den god nok til dig. Det kan du kun afgøre selv.
Hvis pengene ikke er et problem, så tag den nyeste IPad Pro, da den er mere lækker i feel og hastighed.

Prisforskellen er vel ca, 3.000 kr. om du tager den nye Pro eller den nye almindelige.

Redigeret af Brixen - 01-Maj-2018 kl. 21:53
Venlig hilsen
KB
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 13:08
Jeg har selv lige købt en iPad 2018 32 GB WiFi til erstatning for min iPad air 128 GB 4G, da den desværre døde. 
Grunden til at jeg ikke købte en med mere plads eller 4G er at jeg fandt ud af at jeg slet ikke havde brug for alt den plads og jeg havde ikke brugt 4G de seneste 2 år.
Jeg havde kig på bruge iPads, men synes at priserne på brugte er så høje at det ingen mening giver at købe dem. 
og det er ikke bare et problem her i Danmark, det er det samme på ebay. 
Fordelen ved at købe den nyeste udgave er at det forhåbentlig er den der modtager opdateringer i længst tid.
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Men at købe en iPad Pro 10,5” nu vil det ikke være “dumt” nu hvor rygterne om en nye iPad Pro i 2018 er sat i gang med FaceID og næsten ingen kanter?

Jeg kan dog ikke se, hvad jeg skulle bruge en iPad Pro til kun når den skal bruges til hverdagsbrug som beskrevet.

Hvem henvender sig en iPad Pro egentlig til? Hvornår har man brug for de kræfter?

Ja det er et godt spørgsmål hvem en iPad pro henvender sig til. 
Det lyder til at du har ca. samme brugsmønster som jeg selv og set ud fra det så vil en iPad 2018 nok være det bedste køb. 
Den er en nyere processer end iPad Pro 9.7" der på nogle punkter er en anelse bedre. 
Men det er jo kun dig selv der kan afgøre hvad der reelt vil være det bedste for dig. 
Til top
Hounddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: 8660
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hounddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 19:40
vi har flere ipads, hvoraf de 2 er store og lille pro. vi købte den lille på tilbud for at se forskel på skærmene og lyden, og det betød faktisk, at vi efterfølgende også købte den store udgave.
pragtfuld billed- og lydkvalitet i forhold til den almindelige ipad air2, som vi også har.
set i lyset af, hvor meget de bruges er merprisen altså også begrænset.
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Min ipad air er begyndt at være sløv. Hvad er der at hente ved at købe en pro 10.5 fremfor en ipad 2018
bedre og størrere skærm


Jeg har en 10.5 Pro og ja skærm er større, men føles ikke sådan ved brug ift. iPad 4 jeg havde før. 10.5 er træls at holde på, pga. den smalle kant i top og bund (jeg bruger den altid liggende)

Det værste er et eller andet uforklarligt som gør, at skærmen er mere trættende at kigge
på ift. f.eks. min 4-er. Jeg var ved at returnere den dagen efter modtagelse. Jeg har deaktiveret alt vedr. frekvens mm. og det har hjulpet lidt, men i f.eks. Crome som jeg bruger, så bliver tekst sløret ved scrollen, hvilket min 4-er ikke gjorde. Det er lidt bedre i Safari, men generelt træls og trættende. Generelt er tekst mærkelig sløret eller diffus og ikke så skarp som på f.eks. min gode gamle 4-er som jeg desværre gav væk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu