recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning mht. kabling og streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning mht. kabling og streaming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning mht. kabling og streaming
    Sendt: 07-April-2018 kl. 18:10
Hej igen allesammen, 

Efter endnu en god snak med Jan i HiFiklubben Køge, ville jeg være glad for jeres input..
Til mit budget anbefaler han en opsætning der hedder Denon Heos 5.1 receiver, med Chromecast Ultra i og så en UHD-klar HDMI kabel  til projektoren.

Men jeg skal så bruge 12 meter af det kabel, hvilket ikke er billigt efter hans udsagn...

Jeg vil bare spørge

1. hvor meget I gav pr. meter for jeres UHD HDMI kabel fra receiveren? / Hvilken type der er god til prisen?

2. Kører I så Ethernet direkte i projektoren?

3. Hvordan får I båndbredde nok til husstanden? (Jeg har Dansk Net Wifi med modem (600 kr.) i bro.)

På forhånd tak, og undskyld de mange spørgsmål, men jeg forsøger at få vredet en løsning ind i vrangvillige omgivelser...

God lørdag filmaften:)
VH
Nikolaj


Redigeret af nikstar - 07-April-2018 kl. 18:11
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 18:47
Hvis ikke du skal have en UHD PJ lige nu kan du nøjes med et billigt kabel fra Nyborg.

For nogen tid siden var der en her på forum der fandt et langt ativt HDMI kabel der var egnet til UHD til 5-600 tror jeg det var. Du må selv finde tråden. Sorry.

Hvorfor vil du have ethernet i din PJ. Der er ikke nogen "smart" funktioner alligevel?

Foreningsinternet til 100,-
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 20:31
Ok tak! Det var en tanketorsk det med Ethernet ledningen. Den skal vel i receiveren. Man skal nærmest have en uddannelse i det for at finde rundt alt det teknik efterhånden.
Lyder godt med foreningsnetværk - det har jeg desv. ikke mulighed for :(

Vh
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 21:00
Jeg prøver igen: Ethernet ledningen skal naturligvis i Chromecast-strømforsyningen

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 09:59
Det er lidt utydelig hvad det er du gerne vil have at vide? Hvilket problem skal løses?

Prøv at kigge ovre på av-cables efter et aktivt HDMI kabel. De er ikke absurd dyre.
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 20:06
Ok, ja det kan jeg godt se. Jeg fik svar på det hele ;) 

Jeg mangler kun at vide hvilken receiver (som jeg jo nu forstår er hub for både billede og lyd) som I har gode erfaringer med?

På forhånd tak
Nikolaj
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 21:49
Nu hvor du skal trække 12m vil jeg anbefale Atlona UHD HDMI 2.0 enhed, hvor du har har to bokse og forbinder dem et ethernet kabel imellem. Lige nu er der en til salg på den blå avis, du kan kigge på, om den kan det du ønsker. 

Der er også HDMI med forstærkning og andre med fiber. 

Personligt ville jeg vælge, en Yamaha surround receiver og et Apple TV 4 4K.
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 21:55
Shit, jeg har lige bestilt Ultra Chromecasten, og så slet ikke om Apple Tv er bedre når nu vi alle kører iPhones herhjemme alligevel. Du mener Apple 4K er bedre?
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 22:10
Om den er bedre, er nok et spørgsmål, om smag og hvad den skal bruges til. Selv valgte jeg den, da jeg godt kan lidt deres brugerflade og jeg har andre Apple Produkter.

Jeg mener selv, den er de ekstra penge værd, den koster mere end Cheromecast Ultra. Hvis du har andre produkter fra Apple, ville Apple TV 4 4K, nok have været det oplagte valg.
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 08:46
Har den samme tilslutningsmuligheder og Ethernet indgang?
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 08:53
På Apple TV 4 4K. Er der en Ethernet indgang og en HDMI udgang. Vær opmærksom på at det er kun 4K modellen er kan vise UHD.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu