recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung HDMI UHD Color
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung HDMI UHD Color

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
silva22 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silva22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung HDMI UHD Color
    Sendt: 07-April-2018 kl. 18:49
Hej 😊 Håber der nogle der kan hjælpe.

Har netop fået en ny yousee box som understøtter 4k materiale som fx. nogle serier/film fra Netflix .

Boxen er sluttet via min Denon Receiver som også understøtter 4K . Receiveren er også tilsluttet min samsung 4k tv , MEN kan ikke finde ud af om jeg skal inde under fjernsynet indstillinger slå HDMI UHD color til får og ku se netflix i 4K ???
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 18:55
Det skal du og du skal også huske slå enchained eller hvad filen det hedder på HDMI indstillingerne i din Denon.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 19:04
Der er desværre en del "4k kompatible" recivere i omløb, som ikke virker med kommercielt 4k indhold pga. HDCP 2.2 kodning, så det kan godt tænkes at være din AVR der spærrer for 4k. Du kan prøve at tilslutte boksen direkte til TV for at afgøre dette. Ellers prøv lige at skriv hvad model det er, så kan vi bare slå det op.
Til top
silva22 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silva22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 19:10
Receiver Denon AVR X2400H

Tv samsung UE65JU6575
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 19:15
Så er det ikke din AVR der er problemet Thumbs Up
Til top
silva22 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silva22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 19:20
Så jeg skal ind i UHD HDMI color på fjernsynet og slå det til ?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 19:24
Pas. Jeg ved ikke hvilke indstillinger der er til rådighed på Denon eller Samsung. Prøv, eller kig i manualen. :-)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 22:00
Har jo skrevet ja til du skal slå det til begge steder.

Samsung - menu - billede - ekspertindstillinger - HDMI UHD Color
Slå det til på den valgte HDMI indgang eller alle 4.

Denon - menu - video - 4K Signal Format - Enhanced
Gå ud af der via back knappen, så den gemmer indstillingerne

Sluk tv og receiver og start dem igen, det virker nu.

Husk slå hdcp til i yousee boksen igen, da den før ikke kunne se det og du ikke kunne få hdr.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu