recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - *LØST* Fjernelse af enhed til vidersendelse af sms
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

*LØST* Fjernelse af enhed til vidersendelse af sms

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: *LØST* Fjernelse af enhed til vidersendelse af sms
    Sendt: 08-April-2018 kl. 23:11
Hej,

Hvis jeg på min iPhone går ind i Indstillinger > Beskeder og kigger på "Videresendelse af sms" så kan jeg se to enheder på listen, men begge enheder hedder det samme. Det kommer sig nok af, at jeg har formateret min MacBook Pro, kaldt den det samme igen efter format, og logget ind Besked app'en med mit AppleID.

Men er der nogen der ved, hvordan jeg kan fjerne disse enheder igen, og nærmest tilføje nye enheder igen fra en frisk?

Tak for svar.


Redigeret af ladiesman217 - 14-April-2018 kl. 19:49
          
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 10:12
Har nu snakket med Apple Support i 40 minutter, og de kunne ikke hjælpe mig med at fjerne enheden p listen. Problemet er:

Jeg formaterede min MacBook Pro uden at logge ud af iCloud, iMessage osv. først.
Jeg installerede macOS og loggede ind med mit Apple ID igen.
Åbnede Beskeder på MacBook Pro, og nu kan jeg så se den nye formaterede MacBook Pro på listen for videresende SMS på min iPhone, men jeg kan også se den gamle MacBook Pro, og jeg tror det er fordi jeg glemte at logge af Beskeder osv. inden jeg formaterede maskinen.

Af gode grunde, kan jeg ikke logge ud af Beskeder, for at fjerne den fra listen, da jeg jo har formateret min MacBook Pro.

Nu kunne Apples egen support ikke hjælpe mig, men måske der sidder en med et trick i ærmet derude?
          
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 18:28
Måske du skal slette den på iCloud den gamle enhed
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 18:48
Kan du ikke give din Macbook et andet navn, bare så du kan skelne dem og slette den "gamle".
Så kan du omdøbe den igen bagefter.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 20:36
Tak for jeres svar.

Jeg har igen i dag snakket med Apple Support, og de kan stadig ikke finde ud af, hvad der er galt, så det er lidt sjovt.

For lige at ridse mit problem op igen (Jeg ved det er lidt OCD-agtigt).

1. Jeg havde min MacBook Pro (efterfølgende kaldt for MBP) som jeg brugte Besked app'en på. Dette kræver, at man giver tilladelse til dette fra sin iPhone. Går man ind i Indstillinger > Beskeder på iPhone kan man se hvilke enheder der har tilladelse til dette under "Videresendelse af sms".

2. Jeg formaterede så min MBP og installerede macOS på den igen. Nu kunne jeg så se 2 enheder på denne liste under "Videresendelse af sms". Det jeg havde kaldt min MBP før jeg formaterede og det som min MBP så hedder nu (som standard hedder den "Navns MacBook Pro". Så nu har jeg altså to enheder på listen, men det er som sagt kun den ene enhed jeg er logget ind med, for den anden enhed, som jeg kan se på listen, er det som min MBP hed før jeg formaterede.

3. Jeg har sammen med Apple Support i dag været inde og tjekke mine enheder under iCloud og under Find Min iPhone, men der var ingen enheder, som kunne tyde på, at det var den. Jeg har deaktiveret og aktiveret iMessage, og logget ud og ind af iCloud på min telefon, men lige lidt hjælper det. Den gamle enhed, altså det som min MBP hed før jeg formaterede den figurerer stadig på listen.

4. Hvis jeg logger ud af Besked app'en på min MBP nu, så forsvinder enheden på listen under "Videresendelse af sms", så jeg kun kan se 1 enhed, som jo er den gamle enhed som min MBP hed før. Det får mig til at tro, at problemet er opstået ved, at jeg ikke loggede ud før jeg formaterede MBP?

5. Jeg har ikke mulighed for at ændrer navnet på min MBP, eller jo det har jeg, og så ændres navnet også på listen "Videresendelse af sms", men jeg har ikke mulighed for at slette den gamle enhed, og jeg har som sagt heller ikke mulighed for at logge ud af Beskeder app'en på den gamle enhed, da den jo er formateret.

Igen, jeg er godt klar over det er lidt OCD-agtigt, men det er bare irriterende at have en enhed på denne listen, når den ikke eksisterer længere. De var virkelig på bar bund hos Apple til sidst (de var med på fjern-support osv.) og det hele endte med, at vi skulle give det en uge, for at se om enheden fjerner sig selv. Hvis ikke, så fik jeg en direkte mail til den sidste der hjalp mig, og så skulle vi se på det igen.

Mærkeligt.


Redigeret af ladiesman217 - 10-April-2018 kl. 20:36
          
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2018 kl. 19:48
Hej,

Bare lige for en god ordens skyld, så har jeg løst problemet i dag, og vil da lige skrive hvad jeg gjorde.

TL;DR: Under Indstillinger > Beskeder > Videresendelse af sms havde jeg en enhed på listen, som jeg ikke havde længere. Den ville jeg gerne have fjernet. Jeg ved godt, jeg bare kan "klikke" den grønne knap til grå, men mit OCD vil gerne have den væk. Apple Support kunne ikke hjælpe mig, og var mig et svar skyldig efter 120 min. support over 2 gange.

Men løsningen var simpelthen: Jeg ændrede koden til mit Apple-id og BINGO, så var listen fjernet og væk.

GOD weekend
          
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 10:27
Fejl

Redigeret af lunddal - 15-April-2018 kl. 10:27
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu