recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KVM Switches - 1 skærm, flere PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKVM Switches - 1 skærm, flere PC

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 23:54
Jeg og nogle kollegaer bruger en KVM switch på arbejde. Af en eller anden grund er jeg den eneste der har problemer med den. Jeg har min stationære sat på den primære forbindelse og min bærbare påden sekundære. Det er mest musen på den bærbare der driller. Nogle gange virker den simpelthen ikke. Den eneste løsning der virker (bortset fra re-boot) er at skifte mellem maskinerne samtidig med at jeg for hvert skift væk fra den bærbare skifter mellem at låse den eller at logge ind. Så virker det igen efter et par forsøg. Så lige nu kører jeg med to mus. Jeg har også haft problemer med opstart af den bærbare, hvor den hænger lige efter at bios boot er færdig. Dette kan afhjælpes med at skifte mellem de to maskiner.

Jeg havde ikke samme problemer på mit tidligere arbejde, hvor jeg havde lignende maskiner men en anden switch (kan desværre ikke huske hvilken).
Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 11:08

Jeg har nu købt en KVM-switch.

Den virker rimelig godt med mine tre computere. 

Der kan være lidt problemer med at skifte med hot-key, hvis jeg lukker den ene computer ned og forsøger at skifte efter computeren er lukket. Men så har jeg mulighed for at trykke på knappen på selve switchen, og det virker hver gang. Jeg er dog ikke så glad for at have switchen liggende på skrivebordet, da hele ideen jo var at holde skrivebordet fri for alle mulige gadgets - herunder ekstra mus, tastaturer og switches. Switchen er derfor gemt under skrivebordet, men heldigvis kan jeg nå den, når denne nødsituation opstår. Der kan også være op til 5-10 sekunders latentid før tastatur og mus reagerer, når jeg skifter fra en computer til en anden. Men det er mest, når den jeg skifter til, lige er startet eller vækket fra dvale. For det meste virker hot-key, så to tryk på <ScrollLock> skifter fra aktuelle computer til den næste i rækken.

Jeg endte med at købe en Trendnet TK-407K. Den opfylder ikke alle mine ønsker idet den har VGA i stedet for DVI, som jeg ville have fra starten. Men en Avocent COMMUTATEUR KVM 4 PORT USB med DVI kostede næsten 2000 mere. Nu har jeg DVI, fra den PC jeg bruger mest, koblet direkte til skærmen og VGA alle tre computere koblet til skærmens VGA via TK-407K.

USB-stikkene fra TK-407K er fordelt til alle tre computere. Det virker som nævnt ret godt. Hvis jeg vil bruge DVI skal jeg så blot trykke på en ekstra knap på skærmen i forhold til hvis jeg kan nøjes med VGA.

Jeg bruger et tastatur fra IBM samt en Logitech Optical Mouse Mx510. Der har ellers været beretninger om, at Logitechs mus ikke virker med switches, men hos mig er der ingen problemer, heller ikke med scrolle-hjulet - som jeg i øvrigt har programmeret til særlige opgaver - og de andre specielle knapper på musen. Det virker alt sammen som før.

Konklusion: Virker stort set godt, men man kan ikke undgå at have switchen inden for rækkeafstand til de situationer, hvor hotkey ikke virker.

/Torben

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu