recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Store højttalere til havefest
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Store højttalere til havefest

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Store højttalere til havefest
    Sendt: 18-April-2018 kl. 21:29
Hejsa hvad ville i anbefale til en havefest når der skal høres noget 50 60 og 70’er musik... skal man måske bare have et par store højttalere og smide en iPad på dem med Spotify eller hvad synes ii herinde .?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 17:02
Det kommer jo helt og holdent an på størrelsen af festen.

der var jubilæum for vikingetræffet ved Moesgaard sidste år, og de havde vist en overordentlig god fest, men eftersom de her stod i regnvejr, så var der en lidt intermistisk løsning til at sikre dem en smule 

https://1drv.ms/u/s!ALTDtap3D7Hfiwo

(ps billedet er taget om morgenen hvor jeg kommer forbi, ingen var vågne på det tidspunkt, og billedet er taget stik øst, så direkte mod solen.)


Redigeret af claus_jac - 19-April-2018 kl. 17:03
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 18:20
Prøv at tal med dem her:

https://www.diskotekudlejning.dk/shop/frontpage.html

Vi lejede engang deres lille lydanlæg og det var alt rigeligt.
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 19:13
kt radio på vesterbrogade i kbh.



Redigeret af hoejfed - 19-April-2018 kl. 19:14
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det kommer jo helt og holdent an på størrelsen af festen.

der var jubilæum for vikingetræffet ved Moesgaard sidste år, og de havde vist en overordentlig god fest, men eftersom de her stod i regnvejr, så var der en lidt intermistisk løsning til at sikre dem en smule 

https://1drv.ms/u/s!ALTDtap3D7Hfiwo

(ps billedet er taget om morgenen hvor jeg kommer forbi, ingen var vågne på det tidspunkt, og billedet er taget stik øst, så direkte mod solen.)

Linkfix:
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 20:40
@mnielsen - Tanks - havde ikke lige set der var noget gået galt i linket.
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Hejsa hvad ville i anbefale til en havefest når der skal høres noget 50 60 og 70’er musik... skal man måske bare have et par store højttalere og smide en iPad på dem med Spotify eller hvad synes ii herinde .?

Der mangler lidt oplysninger før du kan få et fyldestgørende svar
Hvor mange mennesker skal det spille for?
Hvilken aldersklasse?
Begge disse ting siger lidt om, hvor højt udstyret skal kunne spille.
Hvor meget bas vil du gerne have? Fri luft æder bassen

Svaret på dine ønsker kunne meget nemt være et 1-4 små plast kasser evt. Med sub, hvis du gerne vil have lidt mere bas. Hvis udstyret er aktivt og med f.eks Bluetooth, så kan du spille haven op med en telefon.

Jeg har sat en del af disse anlæg op gennem tiderne - både med eget udstyr og med lejet grej, så det kan sagtens lade sig gøre - det er endda set med stugrej og sågar et par små computerhøjttalere
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 11:53
Jeg har spillet on & off som mobil DJ i over 30 år ... og inden du tror at jeg vil tilbyde min service, så vil jeg såmænd blot fortælle, at ved den sidste fest jeg spillede til, et bryllup på Hotel Richmond i København, benyttede jeg et par aktive højttalere de selv havde lejet billigt samt hovedsageligt Spotify.

Man kommer virkeligt langt med enkle midler i dag.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 13:10
Hejsa, hvor er det bare mega fedt...

Jeg har et par PA højttalere på jobbet, mon ikke de kan bruges.. købt i noget der hedder discoworld hvor vi bare har koblet en ipad til, vil det give noget at smide en dali ikon subwoofer på, ved egentlig ikke om indgangene er til en subwoofer, men det tænker jeg at der er ...

tak for al hjælpen
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 14:18
Uden at kende de PA kasser så kan de sikkert fint klare opgaven, og jeg tror ikke du får det vilde ud af at sætte en subwoofer udendørs.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@mnielsen - Tanks - havde ikke lige set der var noget gået galt i linket.

Så lidt! Og mht. beskyttelse af højttalerne udendørs i regnvejr, så har jeg da set, at store plastposer over højttalerne gør det - musikken skal nok brøle igennem alligevel!

Dette var til et eller andet arrangement - et cykelløb - Himmerland rundt, eller lignende, på gaden i byen hvor jeg bor, hvor man havde gjort det på denne måde. Poserne var ikke bundet fast på nogen måde - de var bare løst lagt over højttalerne.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu