recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - højde tv stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

højde tv stue

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: højde tv stue
    Sendt: 24-April-2018 kl. 11:43
Hej,
 
Hvad er den "optimale"/"rigtige" afstand på hvor højt et TV i stuen bør hænge?
 
Vi har et 65" Oled, så hvad ville være den mest optimale afstand fra gulv til bund af tv?
 
/Kim
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2018 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af darkdevil darkdevil skrev:


Hej,
 
Hvad er den "optimale"/"rigtige" afstand på hvor højt et TV i stuen bør hænge?
 
Vi har et 65" Oled, så hvad ville være den mest optimale afstand fra gulv til bund af tv?
 
/Kim
Vores har vi hængt ja svarende til et 6½ årig barn til bund af tv, mest pga. min kones medfødte gråstær. Og det genere heller ikke mig
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2018 kl. 12:33
Kim,

Hvor højt er dine øjne over gulvet?

Hvis jeg siger at unferkant skal være 80 com over gulvet afhænger det af din sofa om drt passer.

Mit råd: sæt dig tilbage i sofaen og indtag foretrukne "se fim positio". Nu skal du have midten af dit tv ud for midten af dit synsfelt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2018 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kim,

Hvor højt er dine øjne over gulvet?

Hvis jeg siger at unferkant skal være 80 com over gulvet afhænger det af din sofa om drt passer.

Mit råd: sæt dig tilbage i sofaen og indtag foretrukne "se fim positio". Nu skal du have midten af dit tv ud for midten af dit synsfelt.


Klaus
 
Ja det er jo en god tommelfinger regel.. Vi må prøve at sætte os til rette i sofaen og måle..
 
:-)
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 08:31
Helt på linje med klaus, og hellere lidt for lavt end for højt
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2018 kl. 08:59
Mit 65 tommer hænger lige knap 70cm højt til underkant og det er jeg rigtig tilfreds med, det skal i hvert fald ikke højere op.
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 09:35
Lige solgt mit gamle 65” der stod på vores tv møbel i perfekt højde. Overvejer at hænge det nye 65” OLED op på væggen MEN jeg kan se at bunden af TV vil komme 100cm over gulvet. Når jeg sidder i sofa eller stol er øjenhøjde på ca. 110cm.

Vil det være for højt?

Ser ud til det vil være ok til de lange aftener hvor jeg ligger i chaiselong delen af sofa - så er det rart nok at kigge lidt opad
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 13:08
Det lyder højt, hvorfor ikke bare hænge det i samme højde som det gamle? Og så er det en god idé af referere til underkanten af billedet og ikke tv'et ;-)
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 13:45
Fordi det var den højde det gamle også hang iSmile og de sidste par år har det stået på vores tv møbel, men så står det foran min center højt. Der er bygget ind i væggen - ikke helt optimalt.

Mht. underkanten er det jo ét fedt om det er rammen eller billedet da de nye skærm kun har max 1cm kantLOL
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 02:57
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Helt på linje med klaus, og hellere lidt for lavt end for højt


Kunne ikke være mere enig
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 12:33
Ja, jeg ville helt klart sænke gulvet (højden) i Tv-stuen... LOL

Bond Cool

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu