recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gratis Sat kanaler 19,2 E. Duer mit setup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gratis Sat kanaler 19,2 E. Duer mit setup?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 07:53
Har de fleste moderne TV ikke indbygget DVB-S tuner?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 11:41
Hej.

Da Canal Digital for et par år siden gav deres kunder mulighed for at gratis at kunne modtage f.eks. RTL fra ASTRA skete det ved en software opdatering.
Så det første jeg ville prøve var at opdatere modtageren til den seneste firmware?
Og så se om det nu er muligt at vælge Astra.

Jeg er også en af dem der ikke kan forstå hvorfor du kigger på Denver, når de er bedre og billigere løsninger.
Når jeg søger på SAT S2 Xoro inden for SAT-TV-Receiver på ebay.de kommer der en masse muligheder frem. Mange koster fra 1€ + 15,95€ Versand


Hvilke model ved jeg, at der her inde er en anden der ved mere om end jeg.

Hilsen Carsten.

Til top
jan348 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan348 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Da Canal Digital for et par år siden gav deres kunder mulighed for at gratis at kunne modtage f.eks. RTL fra ASTRA skete det ved en software opdatering.
Så det første jeg ville prøve var at opdatere modtageren til den seneste firmware?
Og så se om det nu er muligt at vælge Astra.

Jeg er også en af dem der ikke kan forstå hvorfor du kigger på Denver, når de er bedre og billigere løsninger.
Når jeg søger på SAT S2 Xoro inden for SAT-TV-Receiver på ebay.de kommer der en masse muligheder frem. Mange koster fra 1€ + 15,95€ Versand


Hvilke model ved jeg, at der her inde er en anden der ved mere om end jeg.

Hilsen Carsten.



Firmware opdatering har jeg også overvejet.
Men når jeg prøver at opdatere stopper den ved ca 15 %.
Det software der ligger på boksen er dateret 2016.

Men opdateringen sker måske ikke via LAN men over satellit?
I så fald skal jeg vel rette parabolen mod Thor 5, opdatere boksen og derefter prøve igen?

Og om det er den ene boks eller den anden går jeg ikke så meget op i.
Den fra Denver var den billigste på Pricerunner.
Men Xoro var bestemt også en mulighed. Bare det virker. Wink

Men nu skal en opdatering af boksen have første prioritet.
Kan vise sig at en ny boks ikke er nødvendig.
Til top
DenonDali Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DenonDali Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 12:22
Valgte sidste år at lukke for mit kabel-tv og satte så en parabol op har indbygget DVB-s2 og få flowtv på den måde dog kun tyske over astra. Virker fint men du skal være klar over at det kun er SD tv der er gratis hvis du vil se hd tv koster et hdkort ca 60 euro for et år men så er der også god billed kvalitet når der skal ses Formel 1 på RTL
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af jan348 jan348 skrev:

 Det software der ligger på boksen er dateret 2016.

Hej.

Jeg har nu søgt efter 'Gratis TV på HD Entertain Mini(Canal Digital-boks)' of fundet nogle af mine gamle indlæg:


De er fra 2014. Hvis din nuværende firmware er fra 2016 tror jeg ikke på at du kan bruge din Canal Digitals modtager til at modtage RTL.

Så jeg håber at der er en her inde der kender Xoro modtagerne og som kan vejlede dig.

Hilsen Carsten.
Til top
jan348 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan348 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af jan348 jan348 skrev:

 Det software der ligger på boksen er dateret 2016.

Hej.

Jeg har nu søgt efter 'Gratis TV på HD Entertain Mini(Canal Digital-boks)' of fundet nogle af mine gamle indlæg:


De er fra 2014. Hvis din nuværende firmware er fra 2016 tror jeg ikke på at du kan bruge din Canal Digitals modtager til at modtage RTL.

Så jeg håber at der er en her inde der kender Xoro modtagerne og som kan vejlede dig.

Hilsen Carsten.


Hej Carsten.
Jeg takker for indsatsen.

Selv om min boks er et nummer nyere så har du sikkert ret.

Jeg har aldrig før spekuleret i parabol før jeg stod til den famøse auktion.
Så kan jeg måske lære at holde hænderne i lommerne. Wink
Og man er godt nok nødt til at lære af andres erfaringer hvis man vil prøve noget helt nyt.

Jeg afventer lige om der kommer en tilbagemelding fra en Xoro kyndig.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 15:09
Den Canal Digital boks du linker til, har jeg i et af mine setups. Der kan skiftes start transponder, og der kan bruges DiseqC til flere positioner. Der er flere opsætninger i menuen, men har nævnt de mest interessante, i forhold til dit brug.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af DenonDali DenonDali skrev:

Valgte sidste år at lukke for mit kabel-tv og satte så en parabol op har indbygget DVB-s2 og få flowtv på den måde dog kun tyske over astra. Virker fint men du skal være klar over at det kun er SD tv der er gratis hvis du vil se hd tv koster et hdkort ca 60 euro for et år men så er der også god billed kvalitet når der skal ses Formel 1 på RTL


Det passer så slet ikke. Jeg har masser af gratis HD kanaler fra Astra, men netop RTL er dog kun SD

Flemming

Redigeret af fltk - 25-April-2018 kl. 21:13
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jan348 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan348 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 11:13
Lige en opdatering.

Det lykkedes mig ikke at opdatere Canal Digital boksen. Naboen kastanje træ stod i vejen. Smile
Så om det kunne have løst mine problemer står hen i det uvisse.

Det lykkedes heller ikke for mig at få skidtet til at virke ved manuelt at justere på start Transponder.
Til trods for både godt signal og god kvalitet!

Men efter at have lånt en FTA boks virker opsætningen umiddelbart som den skal. Smile

Men det skal ikke forhindre mig i at prøve at eksperimentere mere med tingene.

Det eneste der nu resterer er at "muge ud" i kanal listen på 721 kanaler.
Der er godt nok meget skrald. LOL

Men tak for input fra alle. Smile


Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 19:32
Jeg bruger lyngsat.com, og så søger jeg enkelt frekvenser via min sat løsning. Så skal man ikke sortere 725 kanaler fra bag efter......
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu