recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sport i øret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sport i øret

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: sport i øret
    Sendt: 25-April-2018 kl. 11:29
Søger nogle god små ørebøffer til løbeturen. det allervigtigste er at de sidder ordentligt fast. 

Nogle gode bud?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 11:32
Jeg har det sidste lange stykke tid brugt diverse in-ears fra ebay til løb uden problemer. Det har de sidste par gange været KZ-ED2 og KZ-ED9.



Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 11:47
Det kommer virkelig an på ørernes størrelse, personlig preference og bare generelt hvad man er til.
in-ears er selvsagt noget du skal kigge på, men løsninger som eksempelvis powerbeats wireless som har en krog til rundt om ørerne er nok en rigtig god ide at medtage.

Jeg har haft 1.gen powerbeats wireless (desværre knækket lige ved øreindsætningen, men lyden var faktisk fremragende, også i forhold til nyere og nu billigere løsninger), jabra sport pulse (mine ører er teknisk set 1mm for små til at de kan sidde komfortabelt i øret, men lyden er ganske fremragende, men grundet pulsmåleren/batteri, så falder de konstant ud), jaybird freedom special edition (ikke så mange forskellige dutter med i forhold til normal) Og pt er det jaybird freedom jeg kan holde ud at bruge. de falder ud en gang i mellem når jeg sveder meget, især under bevægelse som fx hop, men lyder ganske fremragende. batteritiden er dog ikke prangende, men forståeligt på grund af størrelsen)

mine ørekanaler er generelt ret små med en snert af gammel blomkålsøre (i min sport var ørerne særdeles udsat), har man forholdsvist store ørekanaler, så vil ovenstående udfordringer næppe være det store problem.
Det kan dog nok være en rigtig god ide at kigge på enheder hvor man kan få andet end silikone tips til bøfferne, silikone og sved er generelt en rigtigt skidt kombo. så kig fx på https://www.complyfoam.com/ (jaybird freedom i "ikke special edition" skulle komme med complyfoam tutter til ørerne) hvilke enheder de understøtter. Især hvis du laver større kropsbevægelser. De skulle sidde markant bedre fast.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2018 kl. 08:22
Ja, selvfølgeligt kan nogen være udfordret på at in-ears sidder ordentligt. Jeg har selv rimeligt små ørekanaler, men har gemt alle gamle tips fra diverse in-ears og jeg kan som regel altid finde nogen der passer - det tager ofte lige et par forsøg for at finde de rigtige.

Jeg har haft nogle enkelte BT in-ears også, her skal OP være opmærksom på om det er nogle af dem der har batteri og fjernbetjening på kablet - det er skide irriterende når den hopper rundt mens man løber!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2018 kl. 09:09
Det synes jeg så på ingen måde er et problem at batteriet sidder på kablet (det er den måde mine jaybird freedom virker) det er et meget lille kompromis i forhold til at have nogle bøffer der rent teknisk er meget lette at sætte ind, og faktisk sidder ganske fortræffeligt. (da selve bøffen er meget lille)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2018 kl. 10:35
Ja, det er lige netop det der er med den slags: Det er meget personligt hvad man foretrækker! Jeg har et par ipipoo BT in-ears, de sidder fint fast, men jeg er ved at blive sindsyg af batteri/fjernbetjeningskassen der hopper op og ned under hele turen - det går om vinteren hvor den kan fastholdes med en buff eller lignende.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu