recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virus på Android
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Virus på Android

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Virus på Android
    Sendt: 28-April-2018 kl. 18:13
Hej.

Har en Huawei P9 hvor jeg 2-3 gange om ugen får denne her besked.

Jeg har et virus program på telefonen men den finder ikke noget.
Problemet er at den er svær at lukke og ofte skal jeg genstarte telefonen før den er væk.

Hvad kan jeg gøre?




Redigeret af pipper - 28-April-2018 kl. 18:14
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2018 kl. 18:23
Jeg oplever dem på BT.dk og Bold.dk.

Jeg er virkelig træt af dem, da jeg oplever at skulle genstarte telefonen for at komme videre.

Er din også Huawei?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2018 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jeg oplever dem på BT.dk og Bold.dk.

Jeg er virkelig træt af dem, da jeg oplever at skulle genstarte telefonen for at komme videre.

Er din også Huawei?

Kan du ikke installere en "stjerne-stjerne-stjerne-stjerne"?  Tror godt, du ved, hvad jeg mener..... Du ved, "fy-ordet" her i forummet.LOL

Og så lige husk at gemme dine billeder fra telefonen på USB-pinde og ekstern harddisk, så du har dem, hvis noget skulle gå galt!
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2018 kl. 18:55
Hvad mener du?

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2018 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Hvad mener du?


Jeg prøver... A B P
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2018 kl. 21:14
er ret sikker på det er en eller anden specifik app man har installeret som vælger at levere de "reklamer". Google finder nogle en gang i mellem i playstore og sletter de apps, men (undskyld det er ikke personligt) man beder virkelig selv om det når man render rundt og installerer apk'er fra "ikke certificerede" steder. Det er lige præcis det der er attackvektoren. Der har været en del "antivirus" app's som rent faktisk leverede de her, hvor det var var bygget ind i en specifik komponent som blev brugt af mange udviklere.

Til top
kamala Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 07:29
Yes jeg oplever det samme nærmest hver gang jeg åbner bt.dk. Men kan sagtens lukke det heldigvis.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af kamala kamala skrev:

Yes jeg oplever det samme nærmest hver gang jeg åbner bt.dk. Men kan sagtens lukke det heldigvis.


Hvor lukker du det.?

Jeg kan ikke finde noget  "X" at lukke på. Kan kun klikke på ok og så er det den ryger i Google play.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 10:25
Et par ideer du kan prøve af:

Nulstil din telefon til fabriksindstillingerne. På nogle telefoner kan du gøre det under settings, about / indstillinger, om telefonen og derinde finde et punkt der lader dig nulstille telefonen tilbage til fabriksindstillingerne. På andre telefoner er det noget med at holde et par knapper nede mens du tænder telefonen, du må google lidt på dit modelnummer for at finde svaret.

Når telefonen er nulstillet kommer den og spørger om din google konto og den spørger også om den skal geninstallere alle dine apps. Du kan prøve at svare ja og vente på den henter alle dine apps og sætter dem op igen. Når det er done hopper du på bt.dk og ser om problemet stadig er der. Hvis det har løst problemet er det herligt. Hvis problemet stadig er der må du igang med noget detektivarbejde.

Nulstil telefonen igen, indtast dine googlekontooplysninger, men sig nej til om den skal installere alt igen. Nu har du en minimumsløsning. Check med bt.dk om du er sluppet af med problemet. installer manuelt 5 af de apps du plejer at bruge og skriv navnene ned på et stykke papir. Check igen om problemet er kommet tilbage. Installer 5 apps mere og check igen. Hvis problemet opstår igen, så nulstiller du telefonen igen og starter med at installere de sidste 5 apps inden det gik galt, bare for at bekræfte at det er en af dem der er den skyldige. Herefter er det nulstil telefon og så en app af gangen indtil du finder den app der er noget lort. Det tager noget tid, men hvis du er systematisk burde du komme i mål til sidst.

Alternativt, nulstil telefonen og nøjes med at installere de 5-6 apps du bare ikke kan undvære. Typisk ender man op med en masse apps der så smarte ud på et tidspunkt, men som man faktsik aldrig bruger, så en frisk start med kun lige den håndfuld apps man har brug for kan være ret befriende.

Nååeja, husk selvfølgelig lige at tage backup af billeder og den slags inden du går igang.
Til top
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 11:12
Min pixel gør det samme på BT.dk.

Det er møg træls. Jeg har ingen uautoriserede APK'er installeret.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 13:23
Der er ingen grund til at nulstille telefonen, det er bare at finde frem til den app der forårsager det, og slette den
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu