recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereo setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZABBI4000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2013
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZABBI4000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stereo setup
    Sendt: 28-April-2018 kl. 19:04
Hej Alle,

Jeg har brug for lidt hjælp her. Jeg har solgt mit surround og kigger nu efter et stereo setup med en forstærker og et par kompakt højttaler. Mit budget er på 6-7.000 kr. Kom med forslag og ideer. Jeg er også åben over for brugte dele.



Redigeret af ZABBI4000 - 28-April-2018 kl. 19:06
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 04:42
Til top
ZABBI4000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2013
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZABBI4000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 12:40
Ret fede anmeldelser af KEF Q150.

Jeg tror jeg glemte at sige jeg gerne vil have mulighed for at streame lyd fra telefon. Evt. Spotify, Radio og lignende. Vil en Chromecast så være lykken? Eller er det bedre forslag?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 12:45
chromecast audio eller en hvilken som helst bluetooth enhed

Evt kig efter nad D3020 der behøver du ikke noget, 1'eren burde kunne fås til under 2500kr brugt 

Til top
ZABBI4000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2013
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZABBI4000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 13:47
Jeg kan se man kan få dem til 2500 hos Hifiklubben på deres restmarket.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 14:02
Så det vel bare sådan en du skal have
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af ZABBI4000 ZABBI4000 skrev:


Jeg har brug for lidt hjælp her. Jeg har solgt mit surround og kigger nu efter et stereo setup med en forstærker og et par kompakt højttaler. Mit budget er på 6-7.000 kr. Kom med forslag og ideer. Jeg er også åben over for brugte dele.


Hvor kompakte højttalere?
Er kirsebær okay?
https://www.dba.dk/hoejttaler-dali-grand-coupe/id-1043460079/
Eller sorte?
https://www.dba.dk/hoejttaler-dali-dali-ikon-2/id-1043936638/


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 21:21
Der er et sæt Dynaudio Excite X12 på dba til 3000. Det er en ret fed højtaler, med den undtagelse at de måske er lidt “pæne” i lyden, og dermed ikke er det rette valg hvis du primært lytter til hård rock. Så skal du bare have en god forstærker ved siden af.

Alternativt er der et sæt Xeo 3, som er aktive. Så kobler du bare en Chromecast til, og så har du et kompetent anlæg, der fylder så lidt som muligt

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Der er et sæt Dynaudio Excite X12 på dba til 3000. Det er en ret fed højtaler, med den undtagelse at de måske er lidt “pæne” i lyden, og dermed ikke er det rette valg hvis du primært lytter til hård rock. Så skal du bare have en god forstærker ved siden af.

Alternativt er der et sæt Xeo 3, som er aktive. Så kobler du bare en Chromecast til, og så har du et kompetent anlæg, der fylder så lidt som muligt


Personligt synes jeg Qed højtalerkabel er lidt til den agressive,metalliske side så måske passer en Nad D3020, Dynaudio Excite X12 og Qed højtalerkabel godt sammen 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu