recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny til mesh wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny til mesh wifi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny til mesh wifi
    Sendt: 29-April-2018 kl. 21:17
Jeg har en 300/300 fiberlinie og trækker den på et Apple Extreme, som faktisk kan levere 300 Mbit trådløst (iflg Speedtest).

Jeg har den dog mistænkt for at være flaskehalsen alligevel nær vi er mange på, så derfor ville jeg gerne igang med noget mesh.
Her har jeg læst om google wifi, d-link covr og Netgear Orbi. Umiddelbart ser det indtil som enkelt enheder rækker Orbi mest.
Jeg har et 120 m2 typisk parcelhus og tænker 2 enheder kan gøre det.

Modsat den anden tråd ville jeg gerne bare have lidt anbefalinger og brugererfaeinger og ikke så meget det tekniske i og om mesh netværk:)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2018 kl. 22:36
Jeg har Google WiFi.

3 enheder i et 2-plans hus på 165 m2.

Fuldt 5 GHz signal overalt i huset og det meste af haven.

Har typisk ca. 20 enheder på nettet samtidigt.

Havde før en ASUS toprouter, som virkede fint, men dækningen var ikke i nærheden af det Google WiFi giver.


Redigeret af Deschain - 29-April-2018 kl. 22:37
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 09:11
Hvis du har waoo, hvorfor så ikke gøre brug af deres wifi, som er med standard i en 300 mbit forbindelse?< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/7aa1df55//helpers/preHelper.js">

https://www.waoo.dk/udstyr/smart-wifi <<-- de steder jeg har hørt det kører er det meget godt, og jeg tænker kun du skal betale for forsendelsen ve waoo for at få dem hjem, så de er jo billige at teste med.

Jeg kører selv 2xubiquiti access point på et hus på 250 kvm (incl garage) det dækker hele matriklen på ca 1500 kvm i nyere hus uden mange naboer. det spiller super godt.


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Hvis du har waoo, hvorfor så ikke gøre brug af deres wifi, som er med standard i en 300 mbit forbindelse?< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/7aa1df55//helpers/preHelper.js">

https://www.waoo.dk/udstyr/smart-wifi <<-- de steder jeg har hørt det kører er det meget godt, og jeg tænker kun du skal betale for forsendelsen ve waoo for at få dem hjem, så de er jo billige at teste med.

Jeg kører selv 2xubiquiti access point på et hus på 250 kvm (incl garage) det dækker hele matriklen på ca 1500 kvm i nyere hus uden mange naboer. det spiller super godt.



De er også ganske stabile, men de har en elendig rækkevidde.. Af mine 300 linje trækker jeg aldrig over 180 med dem. Har forsøgt at et par omgange, men jeg blir ikke glade for dem..
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Hvis du har waoo, hvorfor så ikke gøre brug af deres wifi, som er med standard i en 300 mbit forbindelse?< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/7aa1df55//helpers/preHelper.js">

https://www.waoo.dk/udstyr/smart-wifi <<-- de steder jeg har hørt det kører er det meget godt, og jeg tænker kun du skal betale for forsendelsen ve waoo for at få dem hjem, så de er jo billige at teste med.

Jeg kører selv 2xubiquiti access point på et hus på 250 kvm (incl garage) det dækker hele matriklen på ca 1500 kvm i nyere hus uden mange naboer. det spiller super godt.

De er også ganske stabile, men de har en elendig rækkevidde.. Af mine 300 linje trækker jeg aldrig over 180 med dem. Har forsøgt at et par omgange, men jeg blir ikke glade for dem..
Hmm, mine AC-Lite gør det ellers meget godt, hvilken model har du?
Jeg trækker op til 285 Mbit/s når jeg står lige ved siden af og 200-250 et par meter væk. Men har dog ikke noget at sammenligne med.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 10:35
Husk nu at man ikke kan sammenligne wifi nogen steder, det afhænger af så mange faktore, et sted kan en type være godt, et andet sted kan det være skod.. < ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/7aa1df55//helpers/preHelper.js">

Quarkir, tror du misforstår Bromberg 5 indlæg, det handler om waoo's mesh wifi. 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 12:50
AAAh.

Den evige "samtale" om rækkevidde.


Topicstarter.
Så snart du ser folk snak om hvilket udstyr som har en god rækkevidde, så skal du let og elegant scrolle væk fra deres råd.
Du skal ikke købe udstyr efter "rækkevidde"

Rækkevidde er det sidste man bør gå efter hvis man ønsker et sundt og højt performance netværk på den trådløse del... mange (alle) Vil få mere ud af den trådløse del hvis de skruede ned for sendestyrken på deres enheder for at have lige "vilkår" for de devices vi har i vores hjem, da de alligevel ikke kan sende særlig hårdt tilbage..
Så du er bedre kørende hvis du istedet dæmper signalstyrken og evt tilkøber et ekstra access point.. Dermed får du NEMMERE det de fleste søger men ikke aner hvordan de opnår.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Så du er bedre kørende hvis du istedet dæmper signalstyrken og evt tilkøber et ekstra access point.. Dermed får du NEMMERE det de fleste søger men ikke aner hvordan de opnår.

Bingo! Selvom jeg nok havde valgt at skrive det lidt omvendt Wink 
1. Opsæt flere accesspoints.
2. Evt. dæmp signalet.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu