recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny CD-afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy CD-afspiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny CD-afspiller
    Sendt: 23-September-2006 kl. 11:13

Min snart 20 år gamle CD-afspiller er begyndt at vise træthedstegn (forstå det hvem der kan) og spørgsmålet er nu hvad der skal erstatte den – tænker på at købe en ny i prislejet omkring 2000 - 3000 kr men hvilken? – eller er det en helt anden løsning man skal se efter?

 

Er der nogen der har et bud?

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 12:42

Hvad med en DVD afspiller? Der får du mulighed for DVD-Audio og SACD.

Mvh Dan

 

Til top
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Hvad med en DVD afspiller? Der får du mulighed for DVD-Audio og SACD.

Mvh Dan

 

Har jeg også overvejet - men er lydkvaliteten på højde med en dedikeret CD-afspiller?
Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 13:46
Harman kardon laver en DVD22 til vejl 2500,- som er testet til en rigtig god cd afspiller også
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 13:49

Det kommer jo an hvilke skiver du smider i den! Er det kun til CD'er, får du sikkert bedre lyd hvis du køber en rigtig cd afspiller, men køber du fx en DTS lydplade kan dine cd'er godt pakke sammen.

 

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Figaro01 Figaro01 skrev:

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Hvad med en DVD afspiller? Der får du mulighed for DVD-Audio og SACD.

Mvh Dan

 

Har jeg også overvejet - men er lydkvaliteten på højde med en dedikeret CD-afspiller?

Spørgsmålet er om det næsten ikke er ligemeget hvilken afspiller du vælger. Du vil nok få bedre lyd når din cd afspiller er 20 år gammel.

Du kunne slå to fluer med et smæk og købe en harddisk optager. Så har du videooptager oveni købet. Dem kan du få for omkring 3000 kr. Jeg har selv en Sony S710 harddisk optager som jeg bruger som cd afspiller. Den spiller ganske udemærket. Skal du have hjemmebiograf har den digital ud, og vil give bedre lyd i så fald.

Mvh Dan

 

Til top
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 11:34

Som tidligere nævnt har jeg overvejet at anvende en harddisk optager som almindelig cd-afspiller men der er 2 forhold som pt. afholder mig fra denne løsning:

 

1) Fjernsyn og stereo forstærker står i hver sin ende af stuen dvs. jeg vil skulle bruge et rimeligt langt kabel og med de priser der er på kvalitetskabler er det lige før det bliver den dyreste løsning.

 

2) Jeg har en ide om at en harddisk optager ikke er helt så holdbar som en dedikeret cd-afspiller hvorfor det vil ”slide” unødigt hårdt på harddisk optageren såfremt den anvendes dagligt som cd-afspiller – men det er måske en helt ubegrundet bekymring.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 11:44

 

 Måske ikke helt ubegrundet, selv om man da må formode at udstyret kan tåle at blive brugt. For mit vedkommende så selv om at jeg har en HDD/DVD optager, så har jeg også en DVD afspiller, som bliver brugt udelukkende når der skal ses en film eller afspille musik, således at der ikke er unødvendig slid på optageren. Det er set ud fra at det er da billigere at købe en ny afspiller end det er at købe/reparere en optager fordi at den bruges/slides meget som afspiller.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 12:04

Min Sony har kørt i et års tid, og bliver brugt stort set hver eneste dag uden at jeg har bemærket at den hakker, eller skuffen er blevt løs osv.

Jeg tror nok at de store mærker gør deres for at lave nogle afspillere/optagere der er i ordenlig kvalitet. De vil næppe have tusindvis af defekte maskiner retur. Min Sony er kabinettet lavet i metal, og ikke billig plastik.

Når det er sagt tror jeg nu hellere ikke at min Sony S710 holder 20 år som din cd afspiller. Holder den i fem år er jeg tilfreds.

Jeg tror du får mest for dine penge ved at gå fx i Hifi Klubben og købe en rigtig cd afspiller der: http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/CD-afspiller/

Denon plejer man ikke gå helt forkert i byen med. Den kan endda afspille mp3/wma hvis du skulle have brug for dette.

Bruger du ellers mp3 meget, er de nye Sony harddisk optager også udstyret så du kan ligge dine mp3 ind på harddisken. Så skåner du drevet. Men lyden bliver dog aldrig som rigtig cd.

Personligt ville jeg dog gå efter en Sony cd afspiller. Jeg har altid haft Sony cd'er, og de har altid spillet fint, og problemfrit. Min sidste cd afspiller er 10 år gammel, og kostede omkring 6000 kr dengang. Men den virker perfekt endnu.

Mvh Dan



Redigeret af DarkHelmet - 24-September-2006 kl. 12:06
Til top
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 19:23

Havde egentlig tænkt mig at vente på et godt tilbud på en CD-afspiller til januar, men min ”næsten nye” Denon årgang 87 ser ud til at ville det anderledes – har set lidt på Marantz CD5001 og Harman/Kardon HD 755 som begge fås til under kr. 2.000,- men er lidt i tvivl om hvorvidt det vil være at købe ”for billigt” set i lyset af at jeg gav knap kr. 3.500,- for den gamle Denon – nogen der har kendskab (godt som skidt) til ovennævnte 2 CD-afspillere?   

Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 08:13
Jeg kan varmt anbefale Denon DVD 1930, der både understøtter DVD-audio og SACD. Jeg har haft den i ca. 14 dage, og jeg er meget imponeret over lydkvaliteten ved både afspilning af cd og DVD-audio. Man for virkelig noget for sine ca. kr. 2.600. 
Til top
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 14:07
Har Denonén udgang til hovedtelefon - er et must da familien og jeg ikke har helt samme musiksmag
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu