recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny reciever evt. Yamaha rx-a3070 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny reciever evt. Yamaha rx-a3070 ?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 12:55
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 18:15
Flippe: Ærgerligt jeg ikk e kan huske dit tidligere brugernavn, men du er ligeså tam at hører på
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 19:28
Jeg kan personligt skrive under på at 7xxx serien og den nye 8xxx serie fra Marantz, er to vidt forskellige klasser.
Er selv gået fra en 7010 til en 8012, og det er meget tydeligt at 8012 er en langt mere kompetent maskine.
Den spiller Fantastisk!
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 20:15
Hej Practical
Har godt læst at SR8012 er virkelig fin maskine og jeg er bar lidt misundelig på dig :-)

Vil lige høre om du evt. også har lyttet til Yamaha 3060/3070, og dermed har et sammenligningsgrundlag. Rent prismæssigt (når den ikke er på tilbud) er Yamaha en nogenlunde i samme prisklasse som Marantz en.
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 20:22
Desværre har jeg ikke lyttet på de nyere modeller fra Yamaha.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2018 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Flippe: Ærgerligt jeg ikk e kan huske dit tidligere brugernavn, men du er ligeså tam at hører på


Tror du ikke at du roder rundt i tingene nu? https://forum.recordere.dk/skal-have-kalibreret-mit-nye-tv_topic152849_page2.html
Til top
dannisther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dannisther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Hej Alle

Kan se at Elgiganten har en god pris på ovennævnte reciever.

Vil gerne lige høre om nogen her på siden har erfaring med den. Gerne både god og dårlig.

Har pt. en Pioneer SC-lx 85, som jeg synes har manglet en lille smule kraft/effekt. Før den havde jeg også Pioneer bare lx 82, som have Icepower, og den var jeg meget glad for. Følte den havde lige en smule mere effekt måske pga. B&O Icepower, som vist blev erstattet med en anden løsning efter LX83.

Har også fået Oled og 4K, og derfor kunne jeg også godt tænke mig noget nyt der kan klare de nye formater og har Atmos.

Vil Yamaha 3070 være et godt valg ? Har også kigget på den nye Marantz SR 8012 eller evt. deres processor AV8802a som er på tilbud til 15.000 kr, men så skal man jo også hen og have en effektforstærker til ca. 12.000.

Til orientering så har jeg Elac højttalere og en Velodyne sub.

Alle input/meninger er velkomne :-)

Håber du hoppede på den, havde jeg ikke købt og betalt for min Pioneer LX-901er var jeg hoppet på den, har investeret i 7.1.4, så de 9 kanaler var desværre bare ikke nok =)

Håber du bliver glad for den
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 17:59
Hej Danisther

Er stadig i tvivl, men har bestilt og den kommer på fredag. Så træffer jeg beslutningen derfra, og der er også mulighed for at afprøve og returnere, hvis ikke jeg føler den er bedre end min Pioneer.

Er du glad for din nye Pioneer, som virker til at være en lækker maskine 😀👍
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 18:49
Hvis du fortryder købet, så lad endelig være med at returnere den! Der er helt sikkert andre, som kunne være interesseret, til den pris, nu hvor EG ikke har flere.
Til top
dannisther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dannisther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Hej Danisther

Er stadig i tvivl, men har bestilt og den kommer på fredag. Så træffer jeg beslutningen derfra, og der er også mulighed for at afprøve og returnere, hvis ikke jeg føler den er bedre end min Pioneer.

Er du glad for din nye Pioneer, som virker til at være en lækker maskine 😀👍


Den skal du nok blive mega glad for !!!

Jeg får først min onsdag, sammen med min 4k probektor fra spny :)
Er flyttet, så har fået en hel kælder til projektet ! :D
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 19:10
God ide Flippo, og hvis jeg skulle fortryde så hører jeg lige herinde inden evt. Returnering.

Fedt projekt Dannisther, og super med en hel kælder til rådighed. Held og lykke med det 👍

Redigeret af Kosmo12 - 07-Maj-2018 kl. 19:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu