recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee YS-4000 og HDCP 2.2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee YS-4000 og HDCP 2.2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HansHenrik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee YS-4000 og HDCP 2.2
    Sendt: 05-Maj-2018 kl. 11:54
Jeg har en YS-4000 boks, og har skiftet min receiver til en ny Denon x3400.

Nu får jeg en fejl når jeg prøver at se tv:

"The content cannot be displayed because your tv does not support HDCP2.2"

Mit setup er følgende: YS-4000 -> Denon x3400 surround receiver -> Sony VPL-VW50 projektor.

De fire andre devices jeg har tilsluttet virker uden problemer. Jeg har prøvet at udskifte HDMI kabler uden problemer. Det virkede med den gamle receiver, så jeg tænker der er noget i forhandlingen mellem boks, receiver og projektor der går galt.

HDCP 2.2 er disablet på tv boks.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 12:43
Prøv at Enable HDCP 2.2 da det jo kræves
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 15:24
Nu er der sikkert masser af indstillinger at pille med og jeg har ingen af apparaterne selv, men din PJ er en ældre model uden HDCP 2.2 og 4k, så det er rigtig nok, som den meddeler dig at der mangler HDCP 2.2. Boksen burde selv gå ned på 1080p (uden  HDCP 2.2), så du kan få et billede, men det kan den åbenbart ikke finde ud af. Jeg vil foreslå dig at prøve at sætte boksen til 1080p manuelt eller kigge efter om der er en auto indstilling for opløsning.
Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HansHenrik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 15:50
Ja, projektoren understøtter ikke HDCP 2.2, så jeg har sat tv-boksen i 1080p mode med HDCP 2.2 disablet. Jeg ved ikke om jeg kan gøre det samme i receiveren.

Med min foregående AVR 2803 receiver (uden HDCP 2.2) havde jeg intet problem - det kom da jeg opgraderede receiver.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 15:58
OK, så ved jeg ikke hvad det kan være. Det lyder som om du skal eksperimentere med videoindstillingerne i din AVR. Mærkeligt at boksen forventer at TV/AVR kan håndtere HDCP 2.2 når nu det er slået fra i boksen. Det giver ikke ret meget mening.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 16:04
Ved nærmere eftertanke. Er det boksen eller din AVR der brokker sig? Hvis det er din AVR, er det sikkert fordi den er sat til at opskalere til 4K. Det kan du bare slå fra.
Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HansHenrik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 17:40
Fandt en "Georg Gearløs" løsning.

Fik googlet mig frem til at en del andre har samme problem - typisk med kabel tv bokse af forskelligt fabrikat, der skal løses med en firmware opdatering af kabel-tv boksen.

Problemet skyldes, at forhandlingen mellem kabel-tv boksen og receiveren lander på HDCP 2.2, selv om det bagvedliggende display ikke understøtter det.

Løsningen er at indsætte en komponent, der ikke understøtter HDCP 2.2 imellem kabel-tv boksen og receiver.

Jeg havde jo af gode grunde min gamle Denon AVR-2808, som jeg satte ind mellem kabel-tv boks og Denon X3400 receiver - det virker - om end det er lidt vildt at have 2 receivere i serie i signalvejen.

Nu ser mit setup således ud:

YS-4000 PVR -> Denon 2808 receiver -> Denon X3400 Receiver -> Sony VW-50 projektor.
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2018 kl. 19:46
Hej

Jeg havde samme problem. Jeg løste det ved at købe denne

https://www.amazon.co.uk/dp/B01N948UGN/ref=pe_3187911_189395841_TE_dp_1



Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HansHenrik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2018 kl. 10:19
Tak for tippet.

Det er nok en simplere måde at opnå samme effekt som at indkoble en gammel receiver i signalvejen.

Jeg fandt en dyrere måde at løse mit problem på - jeg bestilte en JVC X7900 projekter som afløser for min gamle Sony VW-50

:)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu