recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smartphone print
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smartphone print

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smartphone print
    Sendt: 10-Maj-2018 kl. 13:52
Hej

Jeg skal bruge en printer, der skal printe ud direkte fra en android smartphone. Altså uden lokal Wi-Fi som om jeg sidder i en skurvogn eller sommerhus uden Wi-Fi.
Nogen der kan hjælpe ?

smedev
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 14:55
Hvis Smartphonen har NFC, så

https://www.computerworld.dk/art/226954/saadan-kan-du-printe-direkte-fra-din-mobil

Redigeret af Kampus - 10-Maj-2018 kl. 15:28
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 15:00
Da der skal være en eller anden forbindelse imellem printer og telefon hvordan havde du tænkt dig at den skal være?
En direkte kablet USB forbindelse?
I så fald skal din printer have et USB interface og din telefonn skal være istand til at være host på USB forbindelsen.
Du skal så have et USB OTG adapter for at forbinde telefonen til printeren via printerens standard USB kabel. Kræver måske at din telefon har et USB Micro-A/B hun stik.

OTG adapter:

Og du skal installere en prinshare app på din telefon.
Se mere her:

Hvis din printer har Bluetooth interface så skulle du også kunne bruge dette istedet for USB forbindelsen


Redigeret af Henrik_45 - 10-Maj-2018 kl. 15:20
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 15:16
Canon WiFi printere, som også har cloudbaserede print. Så man kan printe uden for netværket
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Canon WiFi printere, som også har cloudbaserede print. Så man kan printe uden for netværket
skal printeren være tilsluttet et netværk?
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 16:16
Køb en HP. De har både print over wifi, cloud og wifi direct, som gør at du kan printe direkte til printeren uden wifi.
Min billige HP virker perfekt, fra både iOS, Android og Windows.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Canon WiFi printere, som også har cloudbaserede print. Så man kan printe uden for netværket


Tænker at du lige skal læse spørgsmålet igen..
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Køb en HP. De har både print over wifi, cloud og wifi direct, som gør at du kan printe direkte til printeren uden wifi.
Min billige HP virker perfekt, fra både iOS, Android og Windows.

+1

Wifi direct må være løsningen.. Jeg har ikke selv prøvet det med min printer, men kunne se at printeren udsendte et wifi-netværk selv, før at jeg koblede det op på mit eget wifi-netværk.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 10:56
inden man begynder at købe sig fattig er det nok en rigtig god ide at læse lidt op på hvilke muligheder der er med de pågældende telefoner. - Start med at tjekke hvad den pågældende enhed supporterer enten via operativsystem eller model. https://www.xda-developers.com/wi-fi-direct-printing-android/

Redigeret af claus_jac - 11-Maj-2018 kl. 10:57
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu