recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder pladespiller med mit setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder pladespiller med mit setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mirax Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2010
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mirax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nybegynder pladespiller med mit setup
    Sendt: 11-Maj-2018 kl. 07:39
Hej, jeg overvejer at købe en pladespiller, har hørt det et par steder, og synes at lyden er god, og så synes jeg der er noget hyggeligt over det :-). Jeg havde tænkt på en pladespiller til omkring de 2.000.
Spørgsmålet er om mit nuværende setup er godt nok, til at jeg overhovedet ville kunne høre forskel. (pt. hører jeg kun musik via spotify igennem anlægget)
Mit setup er
Denon AVX x1300w. Jeg ved der ikke er separat phono indgang, så skal gå efter en pladespiller med RIAA indbygget.
Højtalere fra Hifiklubben, vist deres eget mærke: Argon 7000 5.1 højtaler sæt
Et link til hvordan de ser ud: http://i-m.com.ua/pic/c/cav.tt6000.jpg

Det er jo en begyndelse, så har ikke lyst til at starte med at skifte alt ud, men vil heller ikke købe en pladespiller og få intet lydmæssigt ud af det :-)
Har i nogen råd? :-)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 08:19
Prøv også at tage et kig på "project" pladespillere, de laver nogle ret no-nonsense pladespillere også med RIAA til omkring 2500
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 08:26
slettet

Redigeret af mnielsen - 11-Maj-2018 kl. 08:27
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 09:44
Mirax,

Du skal ikke købe det for lyden, du skal gøre det for hyggen.
I hifiklubben kande få en fin lille Denon pladespiller til 1200 med indbygget riaa. Start med den.


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mirax Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2010
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mirax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 10:23
Hej Klaus
Tak for input, må jeg spørge om det er fordi mine højtalere ikke har den kvalitet der skal til, eller får man bare ikke meget bedre lyd ud af pladespillere alligevel på begynder plan?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 12:07
Hvad er det du forventer?

Dine højttalere er (undskyld mig) ikke meget bevendte. At ofre over 2000 kroner eller mere på en pladespiller på grund af lyden er i mine øjne (ører) spild af penge i forhold til at opgradere dine højttalere. Der vil der være meget mere at hente.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 18:24
Jeg ville se på Regas pladespillere, det er god kvalitet til ordenlige penge. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2018 kl. 20:22
Du behøver ikke nødvendigvis købe en med indbygget RIAA, du kan også købe en seperat RIAA. Det gør udvalget af pladespillere betydelig større.
Personligt ville jeg for det budget gå efter brugt. En Thorens, Dual, Lenco eller lignende.
Mange begår fejlen og køber en brugt B&O (Beogram). Det er ikke fordi der er noget galt med dem, men de kan hurtig blive en dyr fornøjelse, da B&O ikke producerer pickups til dem mere, og man derfor skal have lavet den hos fx Soundsmith. Og de ved dælme godt hvad de vil have for det :(
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 08:14
Uanset hvilket setup du kører med er LP plader kun for hyggen.

Det er også fint. Men hvis du tror du får bedre gengivelse med en pladespiller tager du fejl. Du får muligvis en anden Sound eller farvning af lyden. Det er den mange tror er lig med bedre lyd.

I sidste ende handler det om at man er tilfreds og glæder sig over at lytte til musik. Hvordan det foregår er for mig ligegyldigt.

For mig er pladespiller lig med nostalgi og intet andet.

Der er sikkert mange der er fuldstændig uenige med mig. 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 08:38
Det største problem med dit setup til stereo er at en receiver på det budget er elendig til 2 kanals lyd og hele konverterings delen fra digital til analog og omvendt skader lyden alt for meget.

En pladespiller vil i sidste ende sende et udemærket analogt signal til receiver som konvertere det til digital og efter volumen osv tilbage til analog. Den proces tager alt potentiale for god lyd.

Var det mig ville jeg se efter en billig ældre stereo forstærker med RIAA og så tilslutte pladespiller den. Du kan få omskiftere så du have højttalerne på begge forstærkere for en slik:) 

Pladespiller er en billig vej til god lyd hvis alt holdes analogtThumbs Up
Til top
Mirax Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2010
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mirax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2018 kl. 20:52
Tak for input. Kan godt høre at jeg mere skal gå efter hyggen og det nostalgiske, da jeg nok ikke har planer om at skifte alt for meget udstyr ud. Det kan jo også være ganske fint :-)

Har i hvert fald givet mig noget at tænke over, og kan godt se at jeg ikke har brug for at kaste for mange penge efter en pladespiller.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu