recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - April 2018-opdatering fra Microsoft?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

April 2018-opdatering fra Microsoft?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: April 2018-opdatering fra Microsoft?
    Sendt: 18-Maj-2018 kl. 16:03
Fik den vist i dag
Skal jeg holde mig fra den?
Burde den ikke hedde maj-opdatering
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Fik den vist i dag
Skal jeg holde mig fra den?
Burde den ikke hedde maj-opdatering

Den er vist noget stads - men det er vel kun Pro-Windows, hvor man kan udskyde opdateringerne et stykke tid?

Prøv at spørge in english here:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum Og det var vist også den opdatering, Microsoft SELV udskød, så derfor er der noget forvirring angående navnet.

Du bedes gemme dine billeder, dokumenter og andre personlige filer på eksterne dimser, før du kaster dig ud i noget. Det er desværre set, at Windows Update har ædt alt, eller computeren bagefter er startet op på en midlertidig konto, og ALT er væk!

Deaktivér også dit antivirusprogram før du går igang med at hente opdateringen

Lad også være med at bruge computeren under opdateringen, selv om Microsoft siger, du godt kan.


Redigeret af mnielsen - 18-Maj-2018 kl. 16:24
Til top
GreedyDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GreedyDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 18:27
Jeg installerede Den for nogle uger siden og har ikke oplevet nogle problemer. 
Så sæt i gang 👍
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 19:07
Jeg har også installeret den - ingen problemer.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 20:21
Hej.
Hvis det er den her der er nyeste Windows 10 version 1803,så har jeg ikke haft problemer
Mvh.
Til top
Zeit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2018
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2018 kl. 21:29
Jeg har heller ikke problemer med den.

Valgte at installere på ny, fordi jeg synes det giver færre problemer i forhold til at opgradere i stedet.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 01:02
Jeg installerede den...og min pc endte i en slags boot loop!
Tog mig næsten 6 timer at få ordnet det hele igen....og kun takket være Acronis.
(som jeg bare skulle have begyndt med at køre en recovery fra...så var der kun gået en halv til en hel time)
Efter alt var geninstalleret, og en ny backup/recovery var på plads, prøvede jeg en ny installation af updaten, og her forløb alting fint. Så det KAN bare have været en "glitch in the Matrix"...who knows!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 15:01
Jeg gemte hverken billeder eller andre vigtige filer og lod updaten køre,  uden at der opstod "forfærdelige" problemer. 
Min pc har kørt smooth fra første gang jeg installerede Win 10 og det gør den også efter denne opdatering.
Så sæt du bare den i gang. Thumbs Up
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg gemte hverken billeder eller andre vigtige filer og lod updaten køre,  uden at der opstod "forfærdelige" problemer. 
Min pc har kørt smooth fra første gang jeg installerede Win 10 og det gør den også efter denne opdatering.
Så sæt du bare den i gang. Thumbs Up

Du HAR vel forhåbentligt dit habengut på eksterne dimser??? Fordi, det ville da ikke være så sjovt at skulle til at rode rundt i Windows.old, for FORHÅBENTLIGT at finde det der?

Eller værre endnu, at skulle til at sidde og "hygge" sig med Recuva og Puran File Recovery.

Tro mig - ovre på Microsofts forum er der en del, som har oplevet at miste ALT i forbindelse med opgradering/opdatering!
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg gemte hverken billeder eller andre vigtige filer og lod updaten køre,  uden at der opstod "forfærdelige" problemer. 
Min pc har kørt smooth fra første gang jeg installerede Win 10 og det gør den også efter denne opdatering.
Så sæt du bare den i gang. Thumbs Up

Du HAR vel forhåbentligt dit habengut på eksterne dimser??? Fordi, det ville da ikke være så sjovt at skulle til at rode rundt i Windows.old, for FORHÅBENTLIGT at finde det der?

Eller værre endnu, at skulle til at sidde og "hygge" sig med Recuva og Puran File Recovery.

Tro mig - ovre på Microsofts forum er der en del, som har oplevet at miste ALT i forbindelse med opgradering/opdatering!
Jeg har selvfølgelig mine vigtige filer liggende på sikre steder og ikke på systemdisken. Wink
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 16:20
Jeg havde også problemer med en af mine computere med Windows 10 1803 (KB4103721) opdateringen.
Computeren endte i en boot loop som jeg ikke kunne få den ud af uden at gå tilbage til sidste fungerende installation (Windows 10 1709)
Efter at alt var oppe og køre igen, ville computeren igen opdateret til den nyere version og endte igen i den omtalte boot loop.

Så jeg endte med at skjule KB4103721 opdateringen for computeren for ikke at ende i boot loopen og vil vente på næste opdatering (juni) for at se om det går godt.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2018 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg gemte hverken billeder eller andre vigtige filer og lod updaten køre,  uden at der opstod "forfærdelige" problemer. 
Min pc har kørt smooth fra første gang jeg installerede Win 10 og det gør den også efter denne opdatering.
Så sæt du bare den i gang. Thumbs Up

Du HAR vel forhåbentligt dit habengut på eksterne dimser??? Fordi, det ville da ikke være så sjovt at skulle til at rode rundt i Windows.old, for FORHÅBENTLIGT at finde det der?

Eller værre endnu, at skulle til at sidde og "hygge" sig med Recuva og Puran File Recovery.

Tro mig - ovre på Microsofts forum er der en del, som har oplevet at miste ALT i forbindelse med opgradering/opdatering!
Jeg har selvfølgelig mine vigtige filer liggende på sikre steder og ikke på systemdisken. Wink

Nåh - det var da godt! Det lød ellers til, at du bare tog chancen, som så mange andre bare gør. Fordi, hvorfor græde, når man kan backup'e?

Jeg har godt nok alle mine billeder, dokumenter og andet på C-drevet, men også på USB-pinde og ekstern harddisk, samt diverse online-drev. Så jeg ER sikret.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu