recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SMB delt mappe med kodi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SMB delt mappe med kodi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SMB delt mappe med kodi
    Sendt: 22-Maj-2018 kl. 15:16

Hej med jer

Jeg vil gerne have delt en mappe fra min windows 10 pc til Kodi (Nvidia Shild) via smb.

Jeg har

1 Aktiveret understøttelse af SMB 1.0 /CIFS-fildeling

2 Delt mappen under egenskaber for mappen

3 Givet min bruger adgang under sikkerhed

Kodi kan godt se den delt gruppe, men melder fejl når jeg vælger computeren.

Hvad gør jeg galt?

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 16:14
Du er nødt til at forklare noget mere, hvis du vil have hjælp... 
Hvor kan du se din delte gruppe og hvad er det for en fejl Kodi giver....?
miri
Til top
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 17:47
Det er næsten nemmere at vise end at forklare - har du lys til teamviwer?
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 17:48
Det kan godt drille en del, da der skal være flueben de rette steder, under "Avancerede delingsindstillinger"!

Hver gang, der kommer en større opdatering til Windows, skal man ind og gå indstillingerne efter, da det går tilbage til default, som er ret så irriterende.

Jeg er ret sikker på, du skal gå ind under "Avancerede delingsindstillinger". Her skal du klikke på "Alle netværk", og her er det meget vigtigt, du under "Adgangskodebeskyttet deling", sætter kryds i "slå adgangskodebeskyttet deling fra".

Hvis det stadig ikke virker, så skal jeg gerne oplyse dig om hvordan alle indstillinger står hos mig.

En ting, der har ændret sig, efter en opdatering, er, at tidligere ville ens computer selv vise sig, når man valgte SMB under hvilke kilder, der skulle søges på, så man frit kunne browse gennem de mapper og drev, man havde delt; nu skal man selv tilføje navnet på den computer, man vil søge på, under netværkssteder.



Redigeret af Supergris - 22-Maj-2018 kl. 23:59
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 08:39
Hej Ckhansen1,

Du skal også sætte det op i Kodi at den må bruge version 1,
Den står, så vidt jeg husker, som standart til at bruge version 3.
Jeg har selv haft samme problem :)


Til top
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 22:05
Hvordan det?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu