recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode råd til indkøb af 4K TV.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode råd til indkøb af 4K TV.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanGerBeAr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanGerBeAr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gode råd til indkøb af 4K TV.
    Sendt: 23-Maj-2018 kl. 11:41
Hej Alle

Jeg står overfor at skulle skifte mit nuværende tv ud.
I den forbindelse søger jeg gode råd til skærme jeg bør kigge efter. Erfaring med forskellige mærker, bedste køb for pengene osv.
Jeg har på nuværende tidspunkt sat mig et budget der hedder 4000,-
Det er ikke et must at det skal være indenfor den prisramme, men vil nødigt gå over.
Det er ikke nødvendigt at tv'et har alle de nyeste funktioner. Smart funktioner er nice to have, ikke need, da der alligevel skal sættes en Xbox One X til som kan de fleste ting alligevel.
Max 50".
Et krav er at det er 4K og meget gerne HDR.


Jeg er mest på Philips modellen da jeg har læst et par gode anmeldelser af det, og syntes det er et flot TV.
Hvad siger de kloge folk herinde?
Er der andre veje jeg bør kigge?

På forhånd tak.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 12:35
Prøv også at kigge og spørge ovre på 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 14:51
Til 4000 kr. ville jeg umiddelbart ikke prioritere HDR. Der er ikke nogen skærme i det prisleje, som giver en fornuftig rendering af HDR eller som er i stand til at levere den lysstyrke, som HDR kræver.

MU6125 er nok bedste bud lige i denne uge, men det er ikke en skærm der kan anbefales til HDR.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mikkel_dahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkel_dahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 15:10
PUS7272 er sidste års model fra Philips, men det er et ægte 100Hz panel, hvilket 6195 ikke er fra Samsung. Som tidligere skrevet, så er HDR ligegyldigt i den prisklasse. Skal du prioritere HDR, så overvejer Philips 49PUS8303, det er en 18/19 model, med ordentlig HDR.
Til top
DanGerBeAr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanGerBeAr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 16:57
Ok, men så lad os sige at HDR ikke er nødvendigt.
Så må det vel stadig være at foretrække at have et 100HZ panel i stedet for samsung m odellen eller hvad?
Jeg ser Philips skærmen være bedre en samsung skærmen, eller er jeg gået helt i skoven?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 19:00
Sony XE-8005 49" til ca. 4500,- er vel det bedste i det prisleje? Eller et Samsung MU7005 49" til 5500,-?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 19:01
Power har et 55" LG 7-series til 4444,- lige nu. Overvej 55" i stedet for 49"!

Skal det være billigt, et 50" 6-series Samsung for 3777,- hos Power.

Glem HDR til den pris. Kræver direkte belyst LED (semi-highend) eller OLED...


Redigeret af dr_schlemer - 23-Maj-2018 kl. 19:04
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
DanGerBeAr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanGerBeAr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 21:47
Hvis jeg så kan overtale kæresten til 55", er det så sådan et LG hos Power hvis man kan få fat i det?
Eller er der andet i 55" man skal holde øje med?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 22:33
Ked af at måtte sige det.
Du kigger på et billigt tv, alt ved tv i den størrelse vil være kompromis'er.
Du skal selv med dine egne øjne se, hvilke kompromis'er du kan leve med.

100Hz eller ej, er stort set ligegyldigt. Det var vigtigt dengang vi havde billedrørstv.
Det der er vigtigt er kvaliteten af panelet, "billedbehandlingsmotoren" og styresystemet.

Personligt ville jeg - som det er lige nu - ikke røre et Philips tv med en ildtang. Softwaren i dem kan være noget så elendige. Samsung tv er langt fra min favorit, hvorimod Sony og Panasonic mere er min kop te.

Uanset hvilket tv du køber i den billige klasse, er tv'et ikke produceret på en fabrik tilhørende det navn der står på fronten af fjernsynet. Det meste er enten fra Tyrkiet, eller Kina, lavet på store fabrikker, som lever af at lave konsumelektronik.

Klaus
(som selv har et tussegammelt 50" tv)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2018 kl. 13:44
100 Hz TV er i realiteten 100/120 Hz, hvilket vil sige, at de har bedre forudsætning for at vise 24 Hz kilder (Blu-Ray) uden judder, hvis man gerne vil undgå at bruge motion-interpolation-systemerne. Det kan et 50/60 Hz TV ikke. Så frekvensen er ikke ligegyldig, hvis man ser mange film fra Blu-Ray eller Netflix.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
DanGerBeAr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanGerBeAr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 10:12
Tak for råd og input.
Jeg faldt for et 55" Sony KD-55XE8505 fra Hifi Klubben


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu