recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clear QAM og DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Clear QAM og DVB-C

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 16:49
Hvilken slags tv-pakke har du? Hvis det er bland selv, kræver det en løsning med kort (til afkodning af kanalerne).
Til top
HrErik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2018
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HrErik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 16:53
Det er en netgear cg3000, og der er et usb stik på den.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 17:00
Yousee har vel WebTV ligesom Stofa har? Jeg har TV pakken på alle mine trådløse enheder, iPhone, iPad og MacBook. Herfra er det let via en Apple TV boks at få TV billede på Projektor eller ekstra TV
Til top
HrErik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2018
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HrErik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 17:01
Ja, men ikke alle kanaler.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af HrErik HrErik skrev:

Det er en netgear cg3000, og der er et usb stik på den.

Hej.

Jeg har fundet en manual på din router:


På side 7 står:

USB port. The USB port is a USB host and can be used for connecting a USB printer.

Note: USB functionality is only available with future firmware upgrades.

Så jeg tror desværre ikke at din fælles harddisk skal sidde der.

Hilsen Carsten.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 17:05
Tror bare det er den eneste måde du kan få det på
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 18:47
Der er faktisk en del måder at få tv-signalet kastet ud i netværket på - DOG ikke som DVB-C. Du er tæt på at være på rette vej. gå på hdhomerun.net (den europæiske udgave af silicondust.com) - der findes en app der hedder channels (ios/tvos i hvert fald) som er ganske fremragende. Jeg vil dog personligt på det kraftigste anbefale kablet forbindelse. i en TV-udsendelse vil du ikke have udfald af det trådløse netværk, og den konstante bufferen af signalet hvis det sendes gennem wifi er altså lidt af en killer for en hjemmerouter. At skulle holde forbindelsen ubrudt konstant  er ikke det bedste for dem. Så hvis du på nogen som helst måde har mulighed for at smide et kabel ned i kælderen er det klart den bedste løsning.

Personligt har jeg en aldrende hdhomerun stående på 1.sal hvor mit tv-signal kommer ind, koblet til en powerline netværksadapter fra zyxel, en tv-headend server og nogle klienter som kan se tv'et både win10, ios og linux maskiner med kodi. TV2 er jo desværre ikke mulig i web-tv såfremt man ikke har internet via dem af licensmæssige årsager.

PS - hvis det er alt andet end std pakker, så bliver det lynhurtigt langt mere komplekst.
PPS - hvis du betaler for den fulde licens af deres win10 applikation, så kan den optage direkte. den gratis udgave af applikationen har du kun mulighed for live TV og ingen epg oversigt.


Redigeret af claus_jac - 23-Maj-2018 kl. 20:23
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af HrErik HrErik skrev:

Her er min situation:

Jeg har følgende:
- KabelTV gennem den lokale antenneforening (med Yousee som underleverandør)
- Et ganske almindeligt TV, som modtager signalet fint, og som kan optage programmer på en ekstern harddisk.
- En nybygget hjemmebio i kælderen, hvor det pt. ikke er muligt at se live TV eller se det jeg har optaget på mit TV

Jeg ønsker følgende:
- At jeg kan se live TV fra mit Yousee signal i biografen
- At de programmer jeg optager kan afspilles fra alle enheder i hjemmet (dvs. mobil, tablet, PC samt naturligvis i biografen, hvor jeg tænker at det oplagte vil være at caste fra mobilen til Chromecast)

Jeg er klar over at Yousee har en boks man kan leje, hvor jeg kan få en ekstra i biografen, men det bliver for dyrt.
Derfor leder jeg efter en lille enhed med en tuner der kan modtage mit Yousee signal, og sende det ud på mit wifi, så jeg kan tilgå det fra mobilen. Systemet skal også kunne optage, evt. på en ekstern harddisk, og der skal være en ordentlig programguide.

Jeg har efterhånden brugt mange aftener med at google efter det rigtige udstyr, og jeg har efterhånden fundet mange løsninger. Men der er altid et eller andet galt. (forkert tuner eller lign.)

Det, du søger, kan desværre ikke direkte købes i Danmark.

Det nærmeste, jeg kender til, er en Humax iCord Cable (KDG) eller HD-FOX C, som sælges på det tyske marked.
De bør kunne klare modtagelse af *ukrypterede* kanaler fra Yousee, optagelse, og videredistribuering af såvel live-tv, som optagede udsendelser.
Jeg har dog ikke prøvet nogle af dem, jeg har kun deres "søster-produkt" i from at iCord evolution og 4tune+ til SAT-tv.
De virker til gengæld ganske godt, både mht EPG, PVR, vidersitribution etc.
Lidt mere knald har jeg dog haft med de apps, som skal bruges som klienter for videredistribution af live og PVR optagelser.
Det virker ikke altid optimalt på alle klienter.
(Og glem lige det med Chromecast - det er ikke sådan det virker.)

Men Humax-boksene kan ikke læse de krypterede signaler fra Yousee.
Hvis det hele skal spille med TV3+ og andre "ikke-clear" kanaler fra Yousee, så er der kun een vej, og det er 2 x YS-4000 bokse fra Yousee.
Det er det eneste multi-room setup med support for alle de krypterede kanaler med optagelse osv, som kan købes i dag.

Hvis du mener, det er for dyrt med 2 x bokse, så er den eneste reelt billigere løsning en boremaskine, en signal-splitter, og nogle meter coax-kabel til at trække et ny kabel ned i kælderen. Det er afgjort det billigste, og kan evt kobles med en lille clint modtager + en HDD i biografen, som kan optage det, der skal optages dernede.

"Smartere" løsninger, hvor alt bliver til WiFi og kastes rundt omkring i huset kræver lidt PC-kundskab, og/eller vilje til at eksperimentere. Du kan ved at bruge "tv-headend" software have en PC med tuner-kort, som laver IP-strømme ud af det hele, evt. med transkodning for at tilpasse bitrater osv. Det kan sågar bringes til at køre en en NAS, som så kan være både TV-modtager, storage, og head-end for dit hjem. Og du kan bruge en Raspberry PI som klient på dine TV osv.
Men det kræver en hel del håndspålæggelse for at få til spille - hvis du bare gerne vil se tv, så er det nok *ikke* vejen frem.

Så hvad er prioriteterne??
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2018 kl. 08:02
En Enigma2 box, fx Dreambox eller VU+ vil kunne gøre det, bortset fra Chromecast. Alle kanaler vil kunne streames - og det gælder også optagelser, der kan gemmes lokalt eller direkte på NAS. Der findes app til Android og iOS samt interface til fx Kodi. På de nyere bokse kan stream transcodes, så det ikke fylder så meget, hvis du kører wifi. Bemærk dog, at hvis du vil streame flere krypterede kanaler samtidigt, kan det kræve et tilsvarende antal CAM+Yousee-kort i boksen! Og regn så også med nogle "timers" hygge med opsætning - der er mange muligheder for justering, men jeg oplever, at min VU+ kører meget stabilt.
miri
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2018 kl. 17:23
Jeg bidrager lige med mit setup som muligvis kan bruges:

- HDHR med 4 DVB-C tunere til ukodede TV kanaler
- Synology DS216play NAS der kører TVHeadend (gratis SW)
- Kodi installeret på NVidia Shield
- Kodi installeret på Sony TV (Via Android)
- Kodi installeret på PC/Mobil

Med dette setup kan man se live TV og optage ukodede CATV kanaler og se dem fra alle Kodi installationer via netværket. 

Det kører stabilt og kan anbefales, men måske en anelse dyrt.
Til top
HrErik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2018
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HrErik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2018 kl. 23:28
Tak for alle jeres bidrag. Efter et par dages yderligere søgen er jeg nået frem til at jeg skal have en Yousee box. Jeg fandt ud af at alle væsentlige kanaler nu er tilgængelige på web-tv også, i modsætning til sidst jeg tjekkede.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu