recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er din mening om 3D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er din mening om 3D?

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Ja, det er lidt utroligt, at de kommer/udgiver så mange, når langt de fleste nye TV ikke kan afspille det. Jeg har selv lige fået et LG Oled, og der kan jeg ikke se mine 3D film.Cry

Det kan vi andre så kun være glade for; at stoppe med at udgive 3D-materiale, blot fordi der ikke laves nye 3D-TV, ville jo næsten svare til at tankstationerne stoppede med at sælge diesel, fordi der ikke laves nye diesel-biler. Men der ville jo stadig køre mange ældre dieselbiler rundt på vejene, ligesom det jo ikke er alle, som bruger 10.000 på nyt TV hvert 2. år. Og med fare for at gentage mig selv ... at se 3D på et TV bliver jo aldrig rigtigt fedt.

Men det er jo i øvrigt ikke hugget i sten, at TV-producenterne har droppet 3D totalt, de skal trods alt også finde på noget 5-10 år frem i tiden, hvor "brillefrit" 3D forhåbentlig er en selvfølge. Og hvad angår 3D på projektor tror jeg på, at laser-projektorer er fremtiden og dermed løsningen til problemet med for mørke film. Teknikken kan kun blive bedre.
Jamen de må gerne fortsætte med at udgive dem, for min skyld. Jeg vil bare ikke give mere for en 3D udgivelse, når jeg ikke ved, om mit næste tv, om et par år stadig ikke kan vise det. Og jeg vil da håbe, at det kommer igen. Men forhåbentlig, så vi kan bruge de film, som vi har nu.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

... med den teknologi der er nu, synes jeg stadig, at det er på det lidt sørgelige stadie hvor man har tilføjet det som en ny "wow-gimmick".

Generelt kan vi vel sige, at 3D fik en revival i en tid, hvor teknologien ikke rigtigt var klar til det. Der er indlæg i denne tråd som hentyder til noget i retning af, at det var "3. gang 3D blev lanceret og det fejlede atter engang", og det er vel ikke helt forkert (selvom vi jo heldigvis stadig er nogle som elsker 3D alligevel). Jeg håber så bare at de teknologiske fremskridt vil udrydde formatets mangler, og at de kommende Avatar-film vil være et studie i hvad 3D kan tilføje.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

... med den teknologi der er nu, synes jeg stadig, at det er på det lidt sørgelige stadie hvor man har tilføjet det som en ny "wow-gimmick".

Generelt kan vi vel sige, at 3D fik en revival i en tid, hvor teknologien ikke rigtigt var klar til det. Der er indlæg i denne tråd som hentyder til noget i retning af, at det var "3. gang 3D blev lanceret og det fejlede atter engang", og det er vel ikke helt forkert (selvom vi jo heldigvis stadig er nogle som elsker 3D alligevel). Jeg håber så bare at de teknologiske fremskridt vil udrydde formatets mangler, og at de kommende Avatar-film vil være et studie i hvad 3D kan tilføje.


Teknikken er der, men nu skal studierne bare lige finde ud at 3D film = 3D kameraer

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 16:06
Man skal vel stadig have briller på og det æder stadig lys? Så mener jeg ikke teknikken er der...
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Teknikken er der, men nu skal studierne bare lige finde ud at 3D film = 3D kameraer

Teknikken er der jo netop ikke endnu ... det er vel en af de overvejende årsager til, at 3D er på nedadgående.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Teknikken er der, men nu skal studierne bare lige finde ud at 3D film = 3D kameraer

Teknikken er der jo netop ikke endnu ... det er vel en af de overvejende årsager til, at 3D er på nedadgående.

Teknikken er der
Men at 3D film = 3D kameraer, skal studierne have lært
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Teknikken er der, men nu skal studierne bare lige finde ud at 3D film = 3D kameraer

Teknikken er der jo netop ikke endnu ... det er vel en af de overvejende årsager til, at 3D er på nedadgående.

Teknikken er der
Men at 3D film = 3D kameraer, skal studierne have lært

Teknikken er der jo netop ikke endnu ... det er vel en af de overvejende årsager til, at 3D er på nedadgående.

(I can do this all day)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 17:24
3D starter vel forfra når vi får 8K tv eller højre opløsning, det menes at når opløsningen øges så stiger potentialet for en bedre oplevelse af 3D effekten.

2 x ALEXA IMAX side by side er nok den bedste kamera opstilling til 3D pt.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Teknikken er der, men nu skal studierne bare lige finde ud at 3D film = 3D kameraer

Teknikken er der jo netop ikke endnu ... det er vel en af de overvejende årsager til, at 3D er på nedadgående.

Teknikken er der
Men at 3D film = 3D kameraer, skal studierne have lært

Teknikken er der jo netop ikke endnu ... det er vel en af de overvejende årsager til, at 3D er på nedadgående.

(I can do this all day)

Held og lykke med det
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu