recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV-tuner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV-tuner
    Sendt: 26-Maj-2018 kl. 18:31
Jeg bor på Langeland, og har derfor ret begrænset signalstyrke fra Svendborgsenderen. 
 Jeg har to Sony-fjernsyn der ikke er enige om signalstyrken. Ved regn/torden har det ene TV meget svært ved at vise programmerne (pixelerer/falder helt ud). Det andet TV er langt bedre til at klare de dårlige signalstyrker.
Der må være en eller flere tekniske værdier der er forskellige på de to fjernsyn. (ligesom radiotunere).
Hvad skal jeg se efter den dag jeg skal have skiftet dem ud?
Det kunne jo være rart at få købt et TV med en ordentlig tuner.
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 18:48
Det er nærmere antenne du skal optimere.
 
Digitalt signal skal ikke falde meget før du oplever pixelering.
 
Så du kan sagtens opleve at du har perfekt billede på det TV og pixelering på det andet.
 
Sørg for at bruge de bedste kabler og antenne, da indstråling fra 4g kan ødelægge signalet.


Redigeret af Mufti - 26-Maj-2018 kl. 18:49
Til top
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 21:49
Nu har jeg ingen 4g-telefon.
For den sags skyld heller ikke noget 4g signal!

Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 23:03
Du er noget svær at hjælpe, når du stort set ingen informationer giver.

Hvis du ingen 4G telefon har, ved du ikke om du har signalerne i luften, der kan genere.
Du undlader også at fortælle om din antenneinstallatiin og hvor på Langeland du bor. Uden disse informationer er det yderst svært at komme med gode råd til dig.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 42 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Maj-2018
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 04:07
Din signalstyrke på din antenneinstallation er for svagt!

Hele installationen skal checkes og hvis materialet og specielt kablet er i orden, så kan en ny forstærker måske afhjælpe problemet. Men det vil en måling af signalstyrken kunne afsløre. . .

4G signalet til dataoverførsel til smartphones er i luften og ind stråler i alle typer af installationer, så det er bydende nødvendigt, at alle dine stik samlinger er korrekte og HF (højfrekvens) tætte!

Der er ingen genveje at skyde, anvend kun det bedste udstyr på din adresse!

Og hvad angår dine TV, så er der i sagens natur forskel på TV producenternes tuner enheder. Den teknologiske udvikling gør, at ældre udstyr viser udfald, da det ikke kan modstår alle de teknologiske udfordringer, der kommer med den trådløse udvikling. F.eks. kan en defekt trådløs router i 1000 meters afstand lukke helt for TV i dens radius, så derfor er vigtigheden af det bedste modtager udstyr og kabler mv. i dag en bydende nødvendighed.
Til top
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 12:40
Tak for svarene til alle!
Så blev jeg da lidt klogere.

Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu