recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp! 'Source missing' og hvide streger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp! 'Source missing' og hvide streger

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp! 'Source missing' og hvide streger
    Sendt: 26-Maj-2018 kl. 20:45

Hej jeg sidder ellers rigtig glad i mit helt nye stuebio, MEN når jeg ser Chromecast Ultra gennem min Marantz SR6011 til min OptomaUHD 60 projektor, så kommer der ofte en 'source missing' op / sort skærm og så en 'source found' igen.

Iøvrigt er der også en sjælden gang små hvide striber der popper op indtil jeg genstarter.

Jeg har prøvet at sætte Blurayen direkte til projektoren og alle problemer forsvandt. Men HIfiFreaks siger at det ikke kan være den receiveren, da den bør kunne matche Optoma fint.

Men skal jeg virkelig til at bytte receiver?


Hvis nogen har et lille tip til hvordan jeg kan prøve at løse problemet vil jeg være taknemmelig!

På forhånd mange tak :)

MVH
Nikolaj 



Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 22:26
Lyder som noget handshake-relateret ... men har desværre ingen direkte løsning.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 09:35
Det var Chromecasten der bar skylden! Jeg satte min gamle standard CC i og der kører det uden problemer. Måske er det fordi jeg kører UHD Chromecast uden Ethenet ledning i og så buffer den bare. 

Jeg håber at løse det ved at få sat Ethernet ledning i, for jeg burde have en forbindelse på 40 m/bit med ledning, så...

Men hvis andre har kommentarer til dette så skriv endelig ;)

VH
Nikolaj
Til top
dannisther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dannisther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 09:20
Jeg kører Chromecast Ultra via trådløst, ganske fint, bare sørg for at det er 5Ghz du bruger når du sætter Chromecast op
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af dannisther dannisther skrev:

Jeg kører Chromecast Ultra via trådløst, ganske fint, bare sørg for at det er 5Ghz du bruger når du sætter Chromecast op

Ok tak. Kører du det på Marantz receiver? 
2: Jeg bruger ikke 5G notmalt fordi det virkede som om det gav flere bugs, og hvis jeg skal køre CC'en over det så skal jeg vel vælge det som WiFi forbindelse for hele huset.

Til top
dannisther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dannisther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af nikstar nikstar skrev:

Oprindeligt skrevet af dannisther dannisther skrev:

Jeg kører Chromecast Ultra via trådløst, ganske fint, bare sørg for at det er 5Ghz du bruger når du sætter Chromecast op

Ok tak. Kører du det på Marantz receiver? 
2: Jeg bruger ikke 5G notmalt fordi det virkede som om det gav flere bugs, og hvis jeg skal køre CC'en over det så skal jeg vel vælge det som WiFi forbindelse for hele huset.


Min oplevelse er at 2,4 ikke er nok til at trække det.
Jeg kører en chromecast ultra via hdmi i min pioneer lx901 :)
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 11:34
OK. Jeg har endda problemet selvom jeg bruger Ethernet ledning..
Men jeg prøver 5G så
Tak!
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 12:49
Er du sikker på at det ikke er dine HDMI kabler som ikke er tilstrækkelig skærmet,. Når det kun er når du kører UHD?
Hvor lange er dine kabler?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 12:50
Hvis det ikke fungerer via kablet netværk, så fungerer det sgutte heller via 5 GHz.
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 14:25
UHD HDMI kablet er 12 meter. Kender ikke til det med afskærming...

Ja jeg er sgu ved at være lidt træt. har tjekket at alle opdateringer er i top og kørt alle menuer tynde ift. opsætning...

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu