recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Solo: A Star Wars Story
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Solo: A Star Wars Story

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Solo: A Star Wars Story
    Sendt: 27-Maj-2018 kl. 20:09
Tja, jeg lærer det åbenbart aldrig ... for knægtens skyld gik vi i dag ind og så filmen, i en biograf i Lund. Vi valgte helt bevidst 2D-versionen, da vi formodentlig køber filmen på 3D Blu-ray senere.

Filmen ... vel helt okay? Den unge Solo gør det udmærket, man kan sagtens genkende den "gamle" Solo, men skal jeg være ærlig kan jeg ikke lade være med at sammenligne hans karakter med Peter Quill/"Starlord" fra "Guardians of the Galaxy" (som han i øvrigt ikke når til sokkeholderne).
Det er da sjovt at se hvordan Han møder Chewie, Lando og Tusindeårsfalken, men man går ikke ud af salen med en fornemmelse af at have fyldt et tomrum. Tror desværre at Ron Howard ødelagde mere end han reparerede, det blev alt for meget familiefilm end en film om en af de frækkeste slagterhunde vi kender. Derudover hadede jeg K-2SO i "Rogue One" men der er en endnu mere irriterende robot med i "Solo". Og så var jeg personligt lidt irriteret over valget af så kendte skuespillere som Woody Harrelson, Paul Bettany og Emilia Clarke. Men ok underholdning. 6/10 stjerner.

Nå ... det var selve filmen. Nu til dét, som optog mig mest under de 2 timer og 15 minutter.

10 minutter inde i filmen gik jeg ud i forhallen for at spørge personalet, hvor gammel pæren i projektoren var, da der var elendig kontrast og ingen lys i billedet (hvilket man så havde forsøgt at kompensere for ved at skrue op for black level), og billedet stod og flimrede i alle lyse scener. Der stod to unge gutter; den ene slog pærens alder op på en computer (den havde gået 1800-noget timer)  imens den anden gik ind og kiggede på billedet, kom tilbage og meddelte at det så "helt normalt ud". Jeg forklarede behersket, at det på ingen måde var normal billedkvalitet og at min egen projektor derhjemme til 8000,- kroner præsterer bedre billede. Til det var svaret, at det nok bare var sådan filmen var indspillet og tiltænkt. Jeg svarede sarkastisk at Disney nok havde bedre sans for kvalitet end dette, rystede på hovedet og gik tilbage og så filmen færdig, pisseirriteret over billedet samt lyden af subwooferen fra nabosalen, som ofte tydeligt kunne høres. 

Jeg har allerede skrevet en klage til SF Bio samt skrevet en anmeldelse på biografens Facebook-side, men regner ikke med at få noget som helst ud af det. Men fuck, hvor man dog føler sig dum over at have betalt 450,- for en langt dårligere oplevelse end dén, man om et halvt år kan få derhjemme for 180,- Angry

Men så kan jeg lære det!!!


Redigeret af jacobe - 27-Maj-2018 kl. 20:48
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 21:40
ak ja, går aldrig mere i biografen efter Spectre. Grumset uskarpt gulstik billede. Lyd så højt at man fik ondt i ørerne.

Det var en nydelse at gense Spectre i hjemmebioen.
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 21:43
Nu ved jeg ikke hvilken biograf du så den i, men jeg har i dag set den i Falkoner Bio på Frederiksberg i 2D. Jeg tror egentlig at den unge mand har ret i at det var intentionen, for jeg oplevede også filmen meget grynet, utydelig og at det til tider var svært at se, hvad der egentlig foregik andet end noget af en action scene. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Nu ved jeg ikke hvilken biograf du så den i ...

Jeg så den i Filmstaden i Lund, som er en SF Bio - SF Bio drives af Nordic Cinema Group som ejes af AMC, verdens største biografkæde.

Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Jeg tror egentlig at den unge mand har ret i at det var intentionen, for jeg oplevede også filmen meget grynet, utydelig og at det til tider var svært at se, hvad der egentlig foregik andet end noget af en action scene. 

Vi skriver år 2018. Folk vil have UHD, HDR, OLED, QLED osv. selv hjemme i deres stuer. Så virker det sgu ærligt talt ikke sandsynligt at nogen hos Disney skulle tænke: "Hmmm ... hvad nu, hvis vi gør filmen rigtig grim og utydelig ... ja, det er fedt, det gør vi!" om en film, som har kostet en kvart milliard dollars at lave. Men hvad ved jeg ...
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Jeg tror egentlig at den unge mand har ret i at det var intentionen, for jeg oplevede også filmen meget grynet, utydelig og at det til tider var svært at se, hvad der egentlig foregik andet end noget af en action scene. 

Vi skriver år 2018. Folk vil have UHD, HDR, OLED, QLED osv. selv hjemme i deres stuer. Så virker det sgu ærligt talt ikke sandsynligt at nogen hos Disney skulle tænke: "Hmmm ... hvad nu, hvis vi gør filmen rigtig grim og utydelig ... ja, det er fedt, det gør vi!" om en film, som har kostet en kvart milliard dollars at lave. Men hvad ved jeg ...

Hold .. da .. kæft ... noget kunne tyde på, at jeg rent faktisk ikke ved en skid.

Har siddet og læst anmeldelser på andre fora, og rigtigt mange siger nøjagtigt det samme, selv folk som har set den i Dolby Cinema - her er en anmeldelse fra AVS:

"Unfortunately, the visual presentation was among the worst I’ve seen in a Dolby Cinema. The blacks were no better than a conventional cinema, and the shadow detail was quite poor, giving the movie a very murky look. By far the best black was the starfield in the closing credits! This is especially troubling since much of the movie is very dark with a limited and undersaturated color palette. The only way I could tell it was Dolby Vision high dynamic range was the higher-than-conventional brightness in a few scenes—plus, the Dolby Cinema sizzle reel looked normal. After the showing I saw, I stepped into a conventional theater for a few minutes, and the image looked no better than what I had just seen."

Jeg er dybt chokeret, og overvejer faktisk at gå tilbage til biografen og give de to stakkels medarbejdere en undskyldning. Det er trods alt ikke deres skyld, at fotografen Bradford Young synes det er fedt at filme i lyset fra en IKEA lampe.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 08:49
Ja, man skal ikke altid være så hurtig på aftrækkeren Wink

Der er mange eksempler på film, hvor "kunstnerisk frihed" mht udseendet er gået lidt for vidt...


Redigeret af Deschain - 28-Maj-2018 kl. 08:51
Til top
mibu Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mibu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 11:13
Ah - så var det ikke bare mig.. Jeg sad og så den i 3D i Cinemaxx i Århus - og tog på et tidspunkt 3D brillerne af for at pudse dem, fordi jeg synes det hele var så utydeligt :)
/Michael
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af mibu mibu skrev:

Ah - så var det ikke bare mig.. Jeg sad og så den i 3D i Cinemaxx i Århus - og tog på et tidspunkt 3D brillerne af for at pudse dem, fordi jeg synes det hele var så utydeligt :)
Hvis den er så mørk i 2D tør jeg slet ikke tænke på, hvor mørk den må være i 3D!! Shocked
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 23:15
Her er en lidt interessant artikel om problemet:

http://www.indiewire.com/2018/05/solo-star-a-wars-story-theatre-projection-problems-bradford-young-1201969989/

Kort fortalt fralægger fotografen sig ansvaret og bebrejder biograferne. Hmmmmmm ....


Redigeret af jacobe - 05-Juni-2018 kl. 23:19
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu