recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NemID Nøgleapp, endelig :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NemID Nøgleapp, endelig :)

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Eksempel:
Jørgen benytter sit nøglekort på biblioteket, fordi han ikke selv har en computer. En ond mand følger Jørgen hjem og ser hvor han bor. Den onde mand vender efterfølgende tilbage til biblioteket og henter sin "tastaturlogger" som har gemt Jørgens personnummer og kode.
Den onde mand bestiller nu et nyt nøglekort som efter et par data kommer i Jørgens postkasse.
Den onde mand har nu adgang til at benytte Jørgens NemID uden begrænsninger.

Selvfølgelig skal man ikke kunne bestille et nyt NemID i postkassen, hvis det er mistet. Det skal da Hentes på kommunen og vises gyldigt ID. Hele ens juridiske liv ligger i det nøglekort.
Det ville også være en del smartere hvis man IKKE benyttede CPR nummer til at logge ind med i størstedelen af befolkningen.
Det skulle være et nøgle-id nummer eller alias, som man altid har kunne.
CPR er bare for dumt, da de it svage sikkert altid vil benytte cpr et sted som biblioteket, hvor det er ekstra sårbart.



Hvordan kan det onde mand vide af Jørgen ikke er gået hjem til dattern for af vande potteplanterne ?

Hvad hvis Jørgen hverken har Pas eller Kørekort ?

Jeg bruger ikke CPR når jeg logger ind

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 11:17
Jeg vil gerne undskylde for mit forrige indlæg omkring at NemID ikke lytter til folk. (de er åbenbart bare meget langsomme)

Inden jeg skrev indlægget havde jeg ikke checket op på at de faktisk har ændret procedure, i forbindelse med et mistet nøglekort.

Jeg har igennem de sidste mange år klaget over at det blev sendt til postkassen.
Det er rigtigt godt at man nu skal til Borgerservice efter et nyt i stedet for at det ender i postkassen.


Redigeret af Cyberguyen - 05-Juni-2018 kl. 11:20
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvordan kan det onde mand vide af Jørgen ikke er gået hjem til dattern for af vande potteplanterne ?
Hvis han har valgt at kalde sin datter for Jørgen, så har han måske fortjent at blive snydt engang imellem LOL

Stakkels datter, som skal rende rundt med det navn på postkassen...

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg bruger ikke CPR når jeg logger ind
Det gør jeg heller ikke - men som jeg også skriver, så gør størstedelen af befolkningen det.
Prøv at spørge din omgangskreds, flertallet af dem benytter cpr nummer til login.


Redigeret af Cyberguyen - 05-Juni-2018 kl. 11:23
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvordan kan det onde mand vide af Jørgen ikke er gået hjem til dattern for af vande potteplanterne ?

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis han har valgt at kalde sin datter for Jørgen, så har han måske fortjent at blive snydt engang imellem LOL

Hvad nu, hvis datteren hedder "Jane" og der på postkassen blot står "J. Hansen" ?

Og hvorfra kan "det onde mand" vide, at Jørgen hedder Jørgen?

Eller hvis nu datteren bor sammen med "Jørgen Pedersen" ?

Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu