recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast Ultra og receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast Ultra og receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast Ultra og receiver
    Sendt: 28-Maj-2018 kl. 20:50
Hej allesammen, 

jeg vil gerne køre 4k med Chromecast Ultra gennem min Marantz SR6011 forstærker, men på trods af at den sidder i HDCP2.2 HDMI indgang giver den ofte fejl, hvor projektoren må lede efter 'source'. 

Er der et problem med Maratz og Chromecast UHD? - Jeg søger og søger men kan ikke finde noget...

Jeg er lidt desperat og vil virkelig gerne have råd til hvad jeg kan gøre...

På forhånd tak,
Nikolaj



Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 21:24
Oplever du også fejlen, hvis Chromecasten er tilsluttet direkte i projekteren?

Jeg har også noget bøvl med Chromecast Ultra'er (tilsluttet direkte i LG B6V). Jeg mister signalet, så snart jeg går i gang med at caste. Men hvis jeg genstarter dimsen, så kan jeg godt caste igen. Og der kommer herefter ingen afbrydelser.

Jeg har som sagt fundet ud af, at jeg med fordel kan have Chromecast slukket (for strøm) inden jeg skal til at bruge den i stedet for at lade den være tændt.
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Oplever du også fejlen, hvis Chromecasten er tilsluttet direkte i projekteren?

Jeg har også noget bøvl med Chromecast Ultra'er (tilsluttet direkte i LG B6V). Jeg mister signalet, så snart jeg går i gang med at caste. Men hvis jeg genstarter dimsen, så kan jeg godt caste igen. Og der kommer herefter ingen afbrydelser.

Jeg har som sagt fundet ud af, at jeg med fordel kan have Chromecast slukket (for strøm) inden jeg skal til at bruge den i stedet for at lade den være tændt.

Ok, tak - ja de siger at den er lavet til at sætte direkte i TV, så de kan ikke garantere for hvordan den virker i forskellige AVR'er.

Når du slukker og tænder, gør du det ved at tage dens strømstik ud?
-Lidt besværligt, ikke? Men hvad gør man ikke for lidt bedre billede...

VH
Nik

Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 22:04
Jeg har en fjernbetjent strømafbryder, så det er heldigvis overkommeligt Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu