recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Atv 4 istedet for Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Atv 4 istedet for Yousee

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Atv 4 istedet for Yousee
    Sendt: 31-Maj-2018 kl. 00:01
Jeg går i seriøse overvejelser om at opsige kabel tv og hoppe på streaming vognen i stedet. Jeg tænker, at en atv 4 vil kunne bruges til formålet. Jeg har bare nogle tanker, som jeg gerne vil være sikker på., så jeg håber I vil dele jeres erfaringer med mig..

Da atv ikke kan afspille hd lydformaterne, vil jeg konvertere til lpcm i flac med makemkv. Kan atv afspille dette uden problemer og uden yderligere konvertering?
Da det skal være nemt at se filmkataloget igennem, overvejer jeg plex. Fungerer det optimalt?

/kharder
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 06:29
Oprindeligt skrevet af kharder kharder skrev:

Jeg går i seriøse overvejelser om at opsige kabel tv og hoppe på streaming vognen i stedet. Jeg tænker, at en atv 4 vil kunne bruges til formålet. Jeg har bare nogle tanker, som jeg gerne vil være sikker på., så jeg håber I vil dele jeres erfaringer med mig..

Da atv ikke kan afspille hd lydformaterne, vil jeg konvertere til lpcm i flac med makemkv. Kan atv afspille dette uden problemer og uden yderligere konvertering?
Da det skal være nemt at se filmkataloget igennem, overvejer jeg plex. Fungerer det optimalt?

/kharder
hvis du skal have noget form for HD lyd.. skal det du bruge infuse. Jeg er ikke selv ATV bruger. Jeg er Shield bruger som understøtter alle HD lydformater. Men infuse klare selv at at lave lpcm lyd.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af kharder kharder skrev:

Jeg går i seriøse overvejelser om at opsige kabel tv og hoppe på streaming vognen i stedet. Jeg tænker, at en atv 4 vil kunne bruges til formålet. Jeg har bare nogle tanker, som jeg gerne vil være sikker på., så jeg håber I vil dele jeres erfaringer med mig..

Da atv ikke kan afspille hd lydformaterne, vil jeg konvertere til lpcm i flac med makemkv. Kan atv afspille dette uden problemer og uden yderligere konvertering?
Da det skal være nemt at se filmkataloget igennem, overvejer jeg plex. Fungerer det optimalt?

/kharder
hvis du skal have noget form for HD lyd.. skal det du bruge infuse. Jeg er ikke selv ATV bruger. Jeg er Shield bruger som understøtter alle HD lydformater. Men infuse klare selv at at lave lpcm lyd.

+1 til Infuse, når vi snakker lokale film med HD-lyd.

Mht ATV4 til streaming/erstatning for YouSee, så er det absolut muligt. Jeg har selv overvejet det, men det er stadig for bøvlet at betjene når man skal hoppe mellem App's alt efter hvad man skal se. Jeg kunne nok leve med det, men der er andre end mig der skal betjene det herhjemme...
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 09:26
Når vi engang får "TV"-appen, så skulle det gerne blive bedre (hvis DR og TV2 mv. altså formår at udnytte det). Jeg tænker dog, at man venter på den danske Siri til ATV før det kommer til at virke.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Når vi engang får "TV"-appen, så skulle det gerne blive bedre (hvis DR og TV2 mv. altså formår at udnytte det). Jeg tænker dog, at man venter på den danske Siri til ATV før det kommer til at virke.

Støvet ligger i tykke lag, der er spindelvæv overalt og vindheksene ruller i gaderne Wink
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 10:24
Jeg havde egentlig fået forståelsen af, at der ikke var et særligt stort udbud af danske apps til de andre platforme. Derfor tænkte jeg på atv. Eller har jeg misforstået noget?

Ud over at afspille film fra nas, skal vi have DR, TV2, Netflix, Den danske filmskat og Viaplay/Viafree.

/kharder
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af kharder kharder skrev:

Jeg havde egentlig fået forståelsen af, at der ikke var et særligt stort udbud af danske apps til de andre platforme. Derfor tænkte jeg på atv. Eller har jeg misforstået noget?

Ud over at afspille film fra nas, skal vi have DR, TV2, Netflix, Den danske filmskat og Viaplay/Viafree.

/kharder
Se her:

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Oprindeligt skrevet af kharder kharder skrev:

Jeg havde egentlig fået forståelsen af, at der ikke var et særligt stort udbud af danske apps til de andre platforme. Derfor tænkte jeg på atv. Eller har jeg misforstået noget?

Ud over at afspille film fra nas, skal vi have DR, TV2, Netflix, Den danske filmskat og Viaplay/Viafree.

/kharder
Se her:


Den liste er et år gammel, så måske ikke helt opdateret. F.eks. er BlockBuster kommet på ATV4 siden.
Til top
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 20:42
Vi har klippet, og kører nu kun ATV4k

DR, TV2 play (gennem 3), Netflix, og så swapper jeg lidt rundt mellem HBO og Viaplay
Min NAS kører Plex og dsvideo, så dem bruger jeg også.

Den gamle tv pakke savnes ikke, og ja det bliver nok bedre med TV appen, men at dobbeltklikke og så swipe mellem åbne apps, er nu også ret nemt.
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 23:02
Tak for jeres erfaringer... Jeg har besluttet at give det et par måneder mere, da der er et par ting der lige skal på plads først. Samtidig kan vi kun skifte to gange om året i vores antenneforening.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu