recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bestilling fra dbrand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bestilling fra dbrand

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bestilling fra dbrand
    Sendt: 01-Juni-2018 kl. 10:06
Hej,

Er der nogen her der har prøvet at bestille fra dbrand.com før?
De skriver, at de har free shipping til Danmark ved bestilling for over $20, men hvad med tolden i DK?

Men hvis jeg bestiller for $42 USD, hvor meget vil jeg så skulle betale når varerne bliver stoppet i dansk told?

Nogen der har prøvet dette før?
          
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 10:40
Omkring kr. 500
Du kan få en bedre idé her: http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Min egen meget grove tommelfingerregel er at gange dollarprisen med 10 og lægge 200 oveni. Hvis det så stadig ligner en rimelig pris, er det besværet værd at undersøge købet mere detaljeret. Så er der taget hensyn til ekstra besvær og risiko/høje returomkostninger ved at handle uden for EU.


Redigeret af renep - 01-Juni-2018 kl. 10:47
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 10:51
Jeg bruger en tommelfingerregel der minder om renep's - dog handler jeg meget sjældent udenfor EU for beløb mellem 80 og omkring 1000kr.

Under 80 kr, og der er ingen ko på isen, over ~1000 kr og det passer meget godt at regne med en kurs omkrign 10kr pr $ --> så plejer det at passe ret godt med at dække told/moms/gebyr og ofte fragt.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 12:57
Tak for jeres svar.

Jeg forstår dog ikke lige det, som renep skriver, med at tilføje 200 kr. oven i prisen?

Jeg skrev forkert først. Det er 20 USD jeg skal handle for. 15 USD for varerne og 5 USD i fragt. Det giver vel det samme som hvis jeg bestiller for 20 USD og får fragten gratis.

Iflg. dette link som renep giver, så skal jeg af med ca. 127 kr. for selve varen (prisen omregnet til danske kroner). Her oveni ca. 31,81 kr. i told og moms, og så et importgebyr 160 kr.

Dvs. alt i alt ca. 320 kr. Er det helt ved siden af?

Nu har jeg godt nok bare valgt 3D printere på selve listen, men prisen ændrer sig ikke, når jeg vælger en anden varetype?

Men kan jeg så forvente i alt pris på 320 kr.? Selve dbrand.com trækker de 127 kr. og så får jeg et girokort fra staten på det resterende?



Redigeret af ladiesman217 - 01-Juni-2018 kl. 12:58
          
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 13:55
Hvis du kan få sælger til at betale told og moms på dine vegne, så kan du spare håndteringsgebyret på 160 kr.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 13:56
Hvis varen koster under 80 uden forsendelse, skal du ikke betale noget.

Hvis varen (uden forsendelse) koster mere end 80 kr, så skal du betale 25% moms af varen+forsendelse + 160 i gebur for toldbehandling.

Koster varen mere end 1150 skal der også betales told.

Så dit regnestykke passer, hvis den bliver taget i tolden.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 16:11
hvis du kan overbevise sælger om at sælge for $12 og $8 i fragt så skal du ikke betale noget i moms eller gebyr da prisen for varen er under 80kr.

Mht renep’s regnemetode, så er du da ikke helt ved siden af... varen koster $15 de giver så ca 150+200=350 - det er da med tommelfingerreglen ret tæt på det beløb du ender med?!


Redigeret af jacobask - 01-Juni-2018 kl. 16:15
Til top
gummianden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gummianden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 16:16
Hmmm jeg har bestilt én gang fra dbrand. Man får det i en kuvert. Jeg skulle ikke betale noget ekstra. 

Har nok været heldig, men tror nu mere det er fordi det blev sendt som almindelig kuvert. 
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 21:37
Hvis du bestiller 1 sæt til telefon er min erfaring, at der ikke kommer told og moms på.

2 sæt eller sæt til PC, Nintendo mv. udløser told og moms. Inkl. håndteringsgebyr på 160,-......
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu