recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - unifi controller + hastighed ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

unifi controller + hastighed ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rene2012 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: unifi controller + hastighed ?
    Sendt: 01-Juni-2018 kl. 13:54
jeg har et ap pro  hvor jeg har kablet til en pc , men i unifi controller kan jeg ikke se det er kablet noget?
(bruger controller via pc) 
kan det passe at controller ikke kan se enheds navn, kun dens mac adresse ?  jeg kan godt selv omdøbe i controller, men lidt bøvlet når man har mange enheder.

hvor hurtig hastighed kan jeg forvente trådøst ? intern fra min server til pc (via ap pro) med kabel henter jeg ca. med 100mb/s  (hvilket er helt perfekt)  - når det er trådløst og pc står lige ved siden af AP, så kan jeg overføre med 10-15 mb/s  ?

- hvor hurtigt kan jeg trække trådløst via nettet ? pt. har jeg "kun" 10 mbit og det går fint - men hvis jeg får 100/100 vil jeg så kunne udnytte det trådløst ?

/René
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 19:13
Jep, jeg trækker snildt 100/100, selvom signalet pt skal igennem 3 rum med gasbetonvægge
Til top
rene2012 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 09:16
godt at høre. 
lidt et (måske) dumt spørgsmål - skulle jeg ikke kunne trække 100 mbit trådløst fra min server til pc 
istedetforde 15 mbit?
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 13:47
er du koblet på 2,4 ghz netværk eller 5 ghz? passer meget godt med et 2.4 ghz netværk.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 17:45
nej kenp - det passer IKKE med at han er på 2,4ghz - det passer derimod med at han er koblet på et 802.11g netværk. - at det ligger på 2,4ghz er ikke ensbetydende med at det bånd ikke kan bære en højere båndbredde, for det kan det.

Vi er nok mere nødt til at vide hvad det er for en eksakt model trådstarter har. beskrivelsen "ap pro" giver ikke meget information. er det en ny AC eller den gamle model med n-netværk? den gamle kan kun gøre n-netværk og kører op til 450mbit på 2,4ghz når den kører 802.11n 

TIL GENGÆLD så må vi hellere få at vide hvad det er for en maskine han måler fra. - for hvis det trådløse netkort er et gammelt kort eller et kort med kun 1 antenne, så er det nok desværre der hele problemet ligger og ikke i hans netværk.
Til top
rene2012 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 08:29
hej

det er ap pro AC jeg har -   så jeg er på 5ghz net       , så skulle jeg ikke kunne overføre med mere end 15 mb/s (lokalt fra server som er koblet via kabel til router med i 1000 mbit port.) når jeg sidder lige ved siden af - 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 13:35
Det kommer lidt an på hvad det er for en NAS. - Min ældtusse gamle NAS har af uransagelige årsager ikke meget bedre performance (en ældgammel qnap t112j) og det er endda ikke via wireless, men derimod fuldt wired gigabit netværk! (og stor forskel på om den skal læse eller skrive til NAS!)

MEN når det er sagt, så burde du uden problemer kunne få meget bedre performance ud af det. - hvis du har mulighed for at teste af, så tjek hastigheden ved at overføre mellem andre enheder end din server. Men tjek også hvilket netkort der sidder i din maskine du tester fra. som jeg tidligere har skrevet. Der kan desværre være problemer hvis det er som jeg beskrev i den første post. - MEN 15mbit/s er meget lidt. så du er nødt til at teste og udelukke enheder. Hvis du på din trådløse pc kan downloade fra internet med over 15mbit/s så er det ikke det trådløse men derimod nærmere omkring din server du skal kigge.
Til top
rene2012 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 06:59
  jeg har jo kun 10/1 forbindelse så jeg får ikke meget mere når jeg tester fra nettet af. Men mange tak for svar ... jeg går lidt i dybden med det. :-) 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu