recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grandview lærred til DKK 3000 - Kanter krøller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grandview lærred til DKK 3000 - Kanter krøller?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Grandview lærred til DKK 3000 - Kanter krøller?
    Sendt: 01-Juni-2018 kl. 19:08
Hej Recordere

Jeg har købt et Grandview Fantasy 102068G (100" gråt med gain 0,8), da jeg har lys stue med hvide vægge m.v., og ikke mulighed for et fastramme. God drop down, så det kan passe ind i indretningen og køre ned foran fjernsynet. 

Problemet er imidlertid at jeg synes, at kanterne krøller - mere end jeg havde forventet. Er 100 % klar over, at det ikke er tab-tension, men med det sagt så synes jeg måske det er udover mine forventninger, når det begynder at krølle cirka 10-15 cm inde i billedet? (Den hvide kasse)

Hvad siger I? Er jeg for kræsen eller er det udover hvad man kan forvente. Jeg synes jo ikke det er et heeelt billigt skrammellærred som eksempelvis dem man kan købe til 120 euro med motor i Tyskland, for 100" ligeledes - og nogle af disse ser faktisk noget fladere ud (lucky draw?) 

Det skal siges at jeg allerede har foretaget én ombytning, da den første enhed jeg modtog havde en meget kraftig "bule" i det øverste hjørne, som slet ikke kunne overses.  

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 19:18
Når det ikke er TT så vil der altid være lidt "krøller".

Prøv at lade lærredet være udrullet i så lang tid så muligt, f.eks. natten over.

Beslag i loftet, er de sat helt ude ved kanten af lærred kassen?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 19:25
Det er vist ganske normalt at et lærred uden tab tension buler/krøller/"vulker". Især i siderne som du har iagttaget. Når lærredet bliver større, bliver det som regel også værre. 

Mine lærreder har alle haft problemet, og de har endda været mindre og kostet mere end 3000 kr. Jeg kunne godt vænne mig til det, det det kun var ved horisontale panoreringer jeg lagde mærke til det. Og det var kun i starten. Nu tænker jeg ikke over det. Om du kan vænne dig til det, ved du kun selv.

Den række af små buler horisontalt under midten af lærredet kan ses nu, men de ses nok mindre når der er gang i filmen

Jeg synes dog de to buler ved nederste venstre hjørne ser lidt store ud. Det ser ud som om de går fra bunden, og 20-25 cm. op i en 45 graders vinkel.
Til top
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 19:45
Lærredet har hængt fuldt udstrækt i 1 uge. Det I ser nu er resultatet herefter. Der er glasfiber i, så det bliver vel ikke meget anderledes - ikke hvis man skal tro producenten. Fordelen bør jo være at det ikke giver sig over tid, men det kan jo også være en ulempe, hvis det ikke er lavet ordentligt til at begynde med. 

Det jeg undre mig over er blot, at det krøller så langt ind. Jeg kan forstå hvis det bare var det sorte, men ind i billedet? Jeg havde kort et billigt Reflecta lærred inde. Der var mange buler i billedet - små øer - men kanterne bulede faktisk kun mere eller mindre i det sorte. 

@Kaizer mener du et bunden af billedet er uden for normalen? 
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Stephan A Stephan A skrev:



@Kaizer mener du et bunden af billedet er uden for normalen? 

Hvis jeg skal være ærlig, ved jeg det ikke. Jeg har jo ikke set alle lærreder. Det ser blot lidt voldsomt ud, når man kigger på et tomt lærred.

Og deri ligger problemet måske?! Der er desværre alt for mange der lige frem sidder og leder efter fejl, og hvis man er disponeret "korrekt", er man måske typen der ikke kan abstrahere fra den fundne fejl, og vil derfor se den hele tiden. Om du er sådan, ved jeg af gode grunde ikke.

Hvis man er perfektionist giver det måske en smule mening, og så vil man nok blive skuffet alligevel, for meget lidt er perfekt. Nogle kan købe en billig vare, være heldig og blive positivt overrasket. Andre bruger 5 gange så mange penge på en lign. vare, være uheldig og blive skuffet.

Man får for det meste det man betaler for.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 09:15
det er noget jeg har set ved mange lærreder i 90 tommer og op.

Det er umuligt at lave et rullelærred uden krøller i de størrelser uden TT 

Så vurder om du kan leve med krøller / buler eller ofre på et TT lærred 


Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

det er noget jeg har set ved mange lærreder i 90 tommer og op.

Det er umuligt at lave et rullelærred uden krøller i de størrelser uden TT 

Så vurder om du kan leve med krøller / buler eller ofre på et TT lærred 



Jeg har selv haft både Grandview, Elite Sccrenns og Kingpin rullelærreder på ca. 104" - 110" og de så alle ud som på dine billeder Elite screens endog værre.

Selv billige tab tension lærreder kan du ikke forvente er helt plane, jeg måtte ophæve handlen på et Elite Sreen TT lærred fordi det bulede for meget.

For nuværende har jeg et 117" Euroscreen Linea TT lærred og det er helt plant som i HELT plantTongueTongue
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 12:12
jeg ved mit billige hivilux lærred som nu er enormt gammelt 8+ år.. står stadig skarpt..

du skal simpelthen købe tab tension, selv de enorm dyre lærreder vi har i firmaet, som er uden tab tension krøller
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 15:17
Hvad er det, der gør, du ikke har mulighed for fastramme?

Jeg kører selv med ét i stuen, og har så monteret et 50" TV på en sidevæg i stedet for et billede, men det bliver meget sjældent brugt, da det simpelthen er så meget federe, at have et stort billede.
Jeg synes ikke, det store fastramme-lærred (112" Grandview) skæmmer stuen specielt. Mange tror blot, det er et meget fladt KÆMPE-TV, man har hængende på væggen...

Det eneste, der kan være irriterende, er, at man er ret afhængig af at sidde i et mørkt rum; specielt hvis der er gæster, men hvis det blot er som baggrunds-kiggeri, så kan TVet på sidevæggen tages i brug


Redigeret af Supergris - 05-Juni-2018 kl. 06:10
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 16:53
3000 får man ikke et godt lærred for. Derudover tab tension, selvfølgelig.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 18:06
Det du ser/oplever på dit lærred er grunden til tab tension findes.

Og selv billige tab tension er sådan i en hvis udstrækning
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu