recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gamle in-ears på ny iPhone X?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gamle in-ears på ny iPhone X?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rittig Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rittig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gamle in-ears på ny iPhone X?
    Sendt: 02-Juni-2018 kl. 00:21
Hej folks,
 
Jeg har nogle in-ears som har helt sublim lydkvalitet (Velodyne), jeg er faktisk så glad for dem, at jeg gerne vil bruge dem sammen med min nye iPhone X.
Jeg bruger et konverter kabel - mini-Jack til Lightning, og det virker sådan set... Jeg kan høre musik, og det er dejligt, men af og til kommer der jo et opkald midt i musikken, og da Velodyne sættet har mike indbygget, var det jo nærliggende at tro at det også kunne fungere som headset, ligesom det kunne på min gamle iPhone 6 - men næh-nej! DET virker ikke!
 
Kan man få det til at virke? Finder der et konverter kabel som fungerer med telefon-funktionaliteten også? Eller er det noget jeg skal have sat op?
Anyone?
 
Mvh.
Claus Rittig
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 07:56
Du kunne evt. kige efter en BT receiver.

Bare check, hvor længe de holder på en opladning. Mange af de billige har kun 4 timer f.eks. og det er for lidt (synes jeg).
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 14:25
Det kommer jo helt og holdent an på den adapter du har. Den adapter skal jo også indeholde "mikro" funktion for at den kan virke. hvis adapteren ikke kan se alle 3 "ringe" på dit headphone stik, så kan den ikke trække mikrofon med.
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 17:30
Tricket er vist nok, at du først sætter adapteren i telefonen, uden at dine in-Ears er sat i adapteren, og først derefter tilslutter in-ears til adapteren. Ellers er det omvendt. Det virkede ihvertfald med mine Bose QC25 med ledning :)

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 19:52
Er kablet originalt eller MFI?

Hvis der ikke er Apple chip i kablet giver det som regel problemer. Jeg kender dog ikke lightning minijack.
Til top
Rittig Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rittig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 14:56
Hmmm...
 
Ja, I har fat i noget her!
Der fulgte ET konverter kabel med telefonen, og når jeg bruger det, så virker både mikrofon og "højttalere". Men med de 10 kina-kabler jeg har købt efterfølgende, virker mikrofon funktionen ikke.
 
Så fik man lært DET!
 
Når man køber tilbehør fra Kina, skal man tjekke at de faktisk understøtter de funktioner man forventer :-)
 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 17:50
Du skal bare vide hvad det er du skal købe - så undgår du problemer. Problemet med at købe kinakabler er desværre at Apple holder specs ret tæt på kroppen og derfor ser du ikke officielt supporterede kabler til en 10'er.
Til top
Rittig Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rittig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 15:40
Jep.
 
Det er nu lykkedes mig at købe kabler der fungerer.
Sælger kaldte dem "Original Apple", men jeg har købt dem på eBay, såh...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu