recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lossless backup af DVD'er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lossless backup af DVD'er

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lossless backup af DVD'er
    Sendt: 05-Juni-2018 kl. 09:43
Jeg har en række DVD'er, som jeg gerne vil have en lossless backup af i en samlet fil. Vil Bedste løsningen være programmet MakeMKV? https://www.makemkv.com

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 12:51
du har ikke prøvet at gennemlæse nogle af de mange andre indlæg der har været?

Men der er 2 ting i det her. 1: ja den laver en 1:1 datakopi af filmen og lægger det i 1 fil som kan læses af stort set samtlige medieafspillere i verden. (dog undtaget windows video player i win10, da de ikke længere supporterer mpeg2 som er det en dvd er encodet med.) 2: om det er den bedste er et definitionsspm, til at lave en kopi af hovedfilmen så ja, men hvis du vil have alt det andet materiale der gemmer sig på en dvd med, så nej. Den tager sådan set det med over som du vil, men du skal aktivt træffe en del valg om hvad du vil have med/ikke have med. Dog er der ingen support for DVD-menu'er i en mkv container. Så hvis det er et krav, så vil det ikke være den bedste løsning. Der vil kun være en kopiering til iso-format som løsning til det krav.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu